کد خبر: 289885
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

کولاکویچ:

فدراسیون والیبال به پیشنهاد من عمل نکرد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: به فدراسیون پیشنهاد دادم که لیگ طولانی‌تر شود اما به این پیشنهاد من عمل نکردند.

فدراسیون والیبال به پیشنهاد من عمل نکرد
کد خبر: 289885
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ ملت‌های والیبال از 10 خرداد آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین مسابقه این تورنمنت باید به مصاف ایتالیا برود. اما تا پیش از این رقابت‌ها هیچ مسابقه تدارکاتی برای ملی‌پوشان ایران برنامه‌ریزی نشده است.


یکی از مشکلات برای برنامه‌ریزی مسابقات تدارکاتی این است که لیگ کشورهای اروپایی که تقریبا تمام ستاره‌های والیبال جهان در آنها بازی می‌کنند، تا نزدیک آغاز مسابقات ملی طول می‌کشد و بسیاری از تیم‌های ملی اصلا فرصت چندانی برای تمرین و برگزاری مسابقه دوستانه ندارند.


اما شرایط والیبال ایران کاملا متفاوت است و هر سال لیگ برتر تا پیش از تعطیلات نوروز تمام می‌شود و تیم ملی دو ماه در اردو به سر می‌برد.


ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود لیگ برتر ایران هم مانند مسابقات کشورهای اروپایی طولانی شود تا بازیکنان بیشتر در شرایط مسابقه باشند؟ گفت: پارسال مسئولین فدراسیون درباره این موضوع نظر من را پرسیدند و به آنها همین پیشنهاد را دادم اما ظاهرا دوست داشتند لیگ را قبل از نوروز به پایان برسانند و به پیشنهاد من عمل نکردند. همه لیگ‌های دنیا طولانی‌تر از لیگ ایران است و من هم موافقم که بهتر بود ما هم شرایطی مشابه کشورهای اروپایی داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی که پیش از این از شرایط آمادگی بازیکنان شاغل در لیگ برتر والیبال ایران در آغاز تمرینات ابراز رضایت کرده بود، درباره وضعیت بازیکنان لژیونر که تازه به تمرینات ملحق شده‌اند گفت: آمادگی لژیونرها هم خیلی خوب است. کسانی مثل امیر غفور که فصل خیلی خوبی در باشگاه خود پشت سر گذاشته بودند، با دو هفته استراحت می‌توانند به آمادگی خیلی خوبی برسند. این بازیکن از همان روز نخست تمرین خیلی شرایط خوبی داشت.


وی افزود: معمولا غفور مثل یک ماشین دیزلی آرام آرام گرم می‌شود. این بار هم می‌خواستم با سیستم قبلی با او کار کنم اما از همان روز اول تمرین انقدر پر توان و پر انرژی بوده است که من هم از او انرژی گرفته‌ام.


چند نفر از بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، با بازیکنان تیم جوانان ایران مشترک هستند. امیرمحمد فلاحت‌خواه و امیرحسین اسفندیار چند روز قبل به اردوی تیم جوانان ملحق شدند اما هنوز پوریا یلی، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور در تمرینات تیم بزرگسالان حضور دارند. بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان هم در روزهای اخیر اعلام کرده بود که برای عملکرد خوب در مسابقات قهرمانی جهان، به همه بازیکنان مورد نظرش احتیاج دارد.


کولاکوویچ درباره این موضوع گفت: شریفی بازیکن بسیار مهمی برای ما محسوب می‌شود. او آینده والیبال ایران است و نمی‌توانیم خیلی راحت از او چشم‌پوشی کنیم. در فصل گذشته لیگ ملت‌های والیبال هم از بازیکنان اصلی ما بود. حضرت‌پور هم با مصدومیت مهدی مرندی لیبروی اصلی تیم ملی است و به او نیاز داریم. اما باید به این موضوع فکر کنیم تا بهترین تصمیم گرفته شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها