کد خبر: 289904
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

گزارش اعتماد آنلاین از حواشی سهمیه‌بندی بنزین؛

خبرگزاری‌ها: بنزین از فردا شب سهمیه‌بندی می‌شود/ وزیر نفت: سهمیه‌بندی بنزین دروغ است/ واعظی: شورای هماهنگی اقتصادی در مورد دو نرخی شدن بنزین به جمع‌بندی نرسید

در حالی که خبرگزاری‌های فارس و تسنیم از جزئیات سهمیه‌بندی بنزین خبر دادند، نمایندگان خانه‌ملت و مقامات دولتی این موضوع را رد کردند، در همین راستا وزیر نفت درباره موضوع مطرح‌شده درباره آغاز فرایند سهمیه‌بندی بنزین از فردا، پنجشنبه، گفت: دروغ است.

خبرگزاری‌ها: بنزین از فردا شب سهمیه‌بندی می‌شود/ وزیر نفت: سهمیه‌بندی بنزین دروغ است/ واعظی: شورای هماهنگی اقتصادی در مورد دو نرخی شدن بنزین به جمع‌بندی نرسید
کد خبر: 289904
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا اصغرزاده - امروز خبرگزاری فارس و تسنیم به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که از فرداشب ساعت 24 سهمیه‌بندی بنزین آغاز می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ در این خبر آمده بود: بنزین با نرخ 1000 تومان با سهمیه 60 لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت 2500 تومان در هر لیتر عرضه می‌شود. همچنین دولت برای تاکسی‌های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه‌ای مجزا در نظر می‌گیرد. قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز 3000 تومان در هر لیتر خواهد بود.

این خبرگزاری‌ها همچنین اعلام کردند همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه‌بندی، یعنی در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه‌جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف‌نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.

پنج‌شنبه تاریخ اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نیست

اما این در حالی بود که زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این شایعات عنوان کرد: پنج‌شنبه تاریخ اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نیست، مردم به شایعات و فضاسازی‌ها به ویژه در فضای مجازی توجه نکنند.

مجلس از ماجرای سهمیه‌بندی بنزین بی‌اطلاع است

از طرف دیگر نیز علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: از ماجرای سهمیه‌بندی بنزین بی‌اطلاع هستیم، اگر دولت قصد دارد در زمینه سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی بگیرد باید آن را به مجلس بفرستد و دولت حق اینکه به مردم فشار بیاورد و قیمت‌ها را افزایش دهد آن هم بدون اجازه مجلس ندارد.

سهمیه‌بندی بنزین دروغ است

وزیر نفت نیز درباره موضوع مطرح‌شده درباره آغاز فرایند سهمیه‌بندی بنزین از فردا، پنجشنبه، گفت: دروغ است.

بیژن زنگنه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت، در پاسخ به سوالی درباره سهمیه‌بندی بنزین و احتمال آغاز فرایند سهمیه‌بندی بنزین از فردا اظهار کرد: آنچه درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده دروغ است و بعداً توضیح بیش‌تری در این باره اعلام خواهد شد.

شورای هماهنگی اقتصادی در مورد دو نرخی شدن بنزین به جمع‌بندی نرسید

پیش‌تر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری گفته بود: در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد بنزین دو نرخی شود و کمتر از دو ماه دیگر هم اعمال می‌شود. این افزایش در حد 30 در صد است. من در آن شورا حضور داشتم، بحث شد و دو الی سه طرح مختلف نیز مطرح شد اما در نهایت به جمع بندی نرسید و مقرر شد اعضای محترم شورا بر روی آن فکر کنند و بعداً تصمیم گیری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها