کد خبر: 290357
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۵:۵۴
| |

هشدار مقام های مقاومت در فلسطین:

صهیونیست ها تنش ها را در غزه افزایش داده اند

مقامات فلسطینی هشدار دادند که طفره رفتن صهیونیست ها از اجرای تفاهم ها میان رژیم اسرائیل و حماس باعث تشدید تنش ها در نوار غزه در روزهای آتی می شود.

صهیونیست ها تنش ها را در غزه افزایش داده اند
کد خبر: 290357
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۵:۵۴

اعتمادآنلاین| نوار غره به دنبال شانه خالی کردن صهیونیست ها از اجرای تفاهم های حاصل شده با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) زیر نظر مصر و سازمان ملل، همچنان منتظر گام های بعدی است.


قاهره می کوشد با توجه به کوتاهی اشغالگران در اجرای تفاهمات، رهبران جنبش های حماس و جهاد اسلامی را به آرام کردن اوضاع دعوت کند.


جنبش حماس اعلام کرد که یحیی السنوار یکی از رهبران این جنبش در غزه، به دعوت عباس کامل وزیر اطلاعات مصر به قاهره رفته تا درباره روابط دو جانبه و راه های کاهش مشکلات مردم فلسطین گفت و گو کند.


حازم قاسم سخنگوی حماس درباره تشدید اقدامات صهیونیست ها گفت: هدف اشغالگران اسرائیلی از بمباران مواضع مقاومت در غزه، بیشتر کردن فشارهای مرگبار بر نوار غزه است که سال ها تحت محاصره قرار دارد.


وی افزود: هدف دیگر این بمباران ها، سرپوش گذاشتن بر سهل انگاری اشغالگران در اجرای تفاهمات میان صهیونیست ها و جریان های فلسطینی است.


قاسم تصریح کرد: گروه های مقاومت این رفتار خصمانه صهیونیست ها در اجرای تفاهمات را دنبال می کنند.


زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز روز گذشته (پنجشنبه) رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اگر بخواهد مقاومت را مورد هجوم قرار دهد یا دست به ترور سازمان یافته اعضای آن بزند، بزرگ ترین شهرهای اسرائیل را بمباران می کنیم.


وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در فلسطین سخن می گفت ، رژیم صهیونیستی را به مقابله به مثل تهدید کرد و افزود: هیچ خط قرمزی برابر ما وجود نخواهد داشت.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: اسرائیل به همان میزان که به دنبال تأمین منافعش است، تلاش میانجیگرانه مصر را جدی نمی گیرد.


از سوی دیگر هیات تنظیم راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره غزه در حال بررسی وسایل مناسب برای ادامه مقاومت خود در همه مراحل است و هرگز به اشغالگران اجازه نمی دهد که بیش از این مردم فلسطین را فریب دهند.


غزه بیش از 13 سال است که در محاصره قرار دارد و رژیم صهیونیستی از ورود مواد غذایی و دارو به آن جلوگیری می کند.


عصام ابودقه یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز گفت: تجاوز اسرائیلی ها علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد. بنابراین این حق فلسطینیان است که از هر شکلی برای نبرد برای بیرون راندن دشمن استفاده کنند.


وی تاکید کرد که به سبب سهل انگاری مستمر دشمن در اجرای تفاهمات، نمی توان از طریق سیاسی با دشمن کنار آمد.


ابودقه در ادامه خواستار یکپارچگی فلسطینیان شد و از هیات امنیتی مصر نیز خواست که بر اشغالگران برای پایبندی به اجرای تفاهمات فشار بیاورد.


ایاد القرا یک کارشناس سیاسی نیز پیش بینی کرد اگر میانجیگران مصری و گروه های بین المللی طی روزهای آتی اقدامی انجام ندهند و اسرائیل را ملزم به انجام تفاهمات نکنند، تنش ها میان فلسطینیان و اسرائیلی ها در نوار غزه شدت خواهد یافت.


وی افزود: اسرائیل از اجرای تفاهماتی که طی ماه های اخیر با طرف فلسطینی به دست آورده، طفره می رود و به آنها پایبند نیست.


به گفته القرا از این رو اقدامات اخیرش مانند کاهش مسافت و محدوده ماهیگیری برای صیادان فلسطینی و بمباران مناطقی در نوار غزه حاکی از آن است که به سمت تشدید تنش ها و حملات علیه نوار غزه پیش می رود.


این کارشناس سیاسی تصریح کرد: سهل انگاری صهیونیست ها در اجرای این تفاهمات، ممکن است باعث بازگشت همه اشکال مقاومت شود که فلسطینیان در راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره استفاده کردند و بمباران غزه نیز زمینه را برای مقابله به مثل جریان های مقاومت فراهم خواهد کرد.


رژیم صهیونیستی به خصوص بعد انتخابات 20 فروردین ماه خود به سمت افزایش تنش پیش می رود و امریکا نیز از این رژیم به صورت همه جانبه حمایت کرده و در مجامع بین المللی از جنایت های آن علیه مردم فلسطین و تجاوز به کشورهای همسایه مانند لبنان و سوریه جانبداری می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها