کد خبر: 290423
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۲:۱۸:۴۶
| |

نامزدهای برترین موزه دانشگاهی جهان معرفی شدند

کمتیه بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی زیر نطر ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) اقدام به معرفی نامزدهای جوایز سالانه‌اش کرده است.

نامزدهای برترین موزه دانشگاهی جهان معرفی شدند
کد خبر: 290423
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۲:۱۸:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ بر این اساس موزه هنر دانشگاه تورنتو در کشور کانادا، موزه پزشکی دانشگاه کپنهاگ دانمارک و موزه دانشگاه‌های شانگهای چین و ناکازاگی ژاپن به عنوان سه نامزد نهایی دریافت جایزه از سوی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی انتخاب شدند.

دانشگاه هنر تورنتو، سال گذشته نمایشگاهی با عنوان «شکل خواب‌ها و شب ایده‌ها» در سال برگزار کرد که شامل نمایش فیلم، اجراها و بحث‌های عمومی درباره خواب و بحران خواب، تأثیرات پزشکی ناشی از بی‌خوابی، اهمیت فرهنگی رؤیا دیدن و معماری اتاق خواب پرداخته است و در مجموع میزبان 7 هزار نفر بازدیدکننده بود.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک نیز با موزه‌ای به نام «مراقب شکم باش» که به رابطه میان مغز و شکم و تریلیون‌ها میکروب در آن پرداخته و تلاش کرده به چگونگی درک رابطه میان احساسات و هضم غذا پاسخ دهد که برای شرکت در این رقابت انتخاب شده است.

دانشگاه شانگهای چین و ناگازاکی ژاپن نیز به صورت مشترک برای برگزاری دوره کوتاه مدت کارآموزی موزه‌شناسی به عنوان یکی از نامزدهای جایزه بهترین موزه دانشگاهی انتخاب شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها