جمشید جعفرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

وزرای صمت و ارشاد پاسخگوی گرانی کاغذ به مجلس باشند

جمشید جعفرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گرانی کاغذ و بروز مشکلاتی برای ناشران گفت: وزرای صمت و ارشاد باید در این خصوص پاسخگو باشند زیرا جولان سودجویان و منفعت طلبان در بخش فرهنگ غیر قابل پذیرش است.

وزرای صمت و ارشاد پاسخگوی گرانی کاغذ به مجلس باشند
کد خبر: 290487
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۵:۲۷:۴۴

اعتمادآنلاین| جمشید جعفرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قمیت کاغذ و جولان دلالان در حوزه نشر، بیان کرد: گرانی‌ها و کمبودها به بازار کاغذ رسیده است، ولی کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در دوره قبل به این مسئله ورود کرد و حتی وزرای صمت، ارشاد و اقتصاد را به کمیسیون آورده و با بررسی‌های متعدد توانستیم مشکل کاغذ را با حمایت از تولیدات داخلی ساماندهی کنیم، اما با دور جدید تحریم‌ها و مشکلات گرانی کاغذ و کمبود آن، قطعا آسیب‌هایی به ناشران وارد شده و حتی مشکلات به تهیه زینک هم رسیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع از کمیسیون مجلس آن است که وظیفه نظارتی و مشکلات حوزه کاغذ را برای ناشران در نظر بگیرد،‌ هر چند این مسئله در کمیسیون فرهنگی بررسی و بحث شده است، اما در هفته آتی که مجلس مجددا بازگشایی می‌شود موضوع کاغذ را پیگیری خواهم کرد و از وزرا برای پاسخگویی به حوزه مشکلات نشر پاسخ خواهم خواست.

نماینده لارستان در مجلس خاطرنشان کرد: سودجویی و ورود منفعت‌طلبان به حوزه کاغذ و نشر منجر به گرانی کاغذ شده است، ضمن اینکه تولیدات داخلی هم کفاف مصارف این حوزه را نمی‌دهد و باید از خارج از کشور کاغذ وارد کنیم.

جعفرپور در پایان اظهار داشت: برای واردات کاغذ به دلیل مشکلات تحریم دچار دردسرهایی هستیم که امیدواریم بتوانیم با برخی اقدامات، مشکلات این حوزه را کم کنیم، ولی اینکه وضعیت به شرایط مطلوب برسد قطعا چنین نخواهد شد و مانند دیگر بخش‌های اقتصادی کشور، حوزه نشر هم در این خصوص رنج خواهد کشید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها