کد خبر: 290541
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۴۰:۱۴
| |

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران:

ماجرای مرتضوی باعث شد چهره دادستانی خراب شود/ بابک زنجانی 30 هزار نامه نوشته است/ بعد از 6 سال هنوز زلزله پرونده زنجانی ادامه دارد/ دادستانی در مبارزه با گرانفروشی‌‌ها حرف اول را می‌زد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران گفت: دولت جدید که روی کار آمد، پرونده بابک زنجانی مطرح شد که بعد از 6 سال هنوز زلزله این پرونده ادامه دارد و متهم فقط 30 هزار صفحه برای دادستان نامه نوشته و تمام این نامه‌ها خوانده شده است و ده‌ها سفر خارجی برای این پرونده انجام شده است.

ماجرای مرتضوی باعث شد چهره دادستانی خراب شود/ بابک زنجانی 30 هزار نامه نوشته است/ بعد از 6 سال هنوز زلزله پرونده زنجانی ادامه دارد/ دادستانی در مبارزه با گرانفروشی‌‌ها حرف اول را می‌زد
کد خبر: 290541
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۴۰:۱۴

اعتمادآنلاین| عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب تهران که امروز (شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، بیان کرد: دادستانی تهران ظرفیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعقیب امر جزایی و پاسخ به جرائم، اجرای حکم، پیشگیری از جرائم، نظارت بر بازپرس‌ها و محاکم و ضابطان و زندان و زندانیان، حمایت از تصمیمات دستگاه‌ها مانند پلیس، مطالبه گری حقوق مردم، ورود به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد که دادستانی تهران برای نخستین بار به مسئله اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرد.

وی افزود: در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی زیاد به مسئله پیشگیری توجه نشد.

جعفری دولت آبادی گفت: در گرانفروشی‌ها شاهد بودیم که دادستانی حرف اول را می‌زد و دادستانی تهران به مسئله گرانی گوشت و مرغ وارد شد و بار‌ها افراد به بنده گفتند که دادستانی خودش را کوچک کرده که به مسئله گوشت و مرغ ورود پیدا کرده است. کسانی که انتقاد می‌کردند، بدانند که حمایت از حقوق مردم مهم‌ترین موضوع است.

دادستان سابق تهران تصریح کرد: حوادثی در کشور رخ داده است که اگر به موقع مطالبه گری می‌شد، می‌توانستیم از آن‌ها پیشگیری کنیم.

وی افزود: زمانی که بنده در شهریور 88 دادستان تهران شدم، شهر در دود و آتش می‌سوخت و هر روز تجمع بود و هر روز از کف خیابان اغتشاشگران دستگیر می‌شدند و باید تعیین و تکلیف می‌کردیم و در کنار آن ماجرای آقای مرتضوی باعث شده بود که چهره دادستانی خراب شود و 18 ماه ابتدای کار بنده در دادستانی تهران سخت‌ترین دوران بود.

دادستان سابق تهران گفت: سال 90 با شروع تحریم‌ها آغاز شد و پرونده امیر منصور آریا با 2 هزار میلیارد تومان رد مال، یک سال و نیم به طول انجامید.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: دولت جدید که روی کار آمد، پرونده بابک زنجانی مطرح شد که بعد از 6 سال هنوز زلزله این پرونده ادامه دارد و متهم فقط 30 هزار صفحه برای دادستان نامه نوشته و تمام این نامه‌ها خوانده شده است و ده‌ها سفر خارجی برای این پرونده انجام شده است.

وی گفت: در دی ماه سال 96 شاهد آشوب‌های دراویش بودیم که تمام این حوادث با کمک نیرو‌های انتظامی تمام شد و دشمنان متوجه شدند که از این راه به جایی نمی‌رسند.

دادستان تهران تصریح کرد: در سال 97 شاهد رسیدگی به پرونده‌های کلان اقتصادی بودیم و اگر در سال 97 موفقیتی رخ داد، به دلیل کار شبانه روی قضات کم نام است و احکام 160 نفر و صده‌ها کیفرخواست نیز صادر شد.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: در ده سال دوره کار من با دود و آتش فتنه شروع و با دود تحریم و گرانی پایان پیدا کرد.

وی افزود: کار‌هایی که در دوره 10 ساله انجام شد، تثبیت دادستانی بعد از قضیه کهریزک، استفاده از نیرو‌های دادسرا‌ها، تشکیل دادسرا‌های تخصصی از جمله دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای پولی و بانکی که در این بخش با مخالفت‌های زیادی مواجه بودیم، تشکیل دادسرا امنیتی و انفال، همکاری با دستگاه‌های دولتی و خصوصی، تشکیل جلسات با موضوعات اجتماعی بود.

دادستان سابق تهران گفت: بنده دو سال تلاش کردم که این موضوع را مطرح کنم که بانک‌ها متولی ندارند و پرونده‌ها از بانک و بورس و بیمه تشکیل می‌شود و سکه، پول و ارز قدرت‌های بزرگ جامعه هستند ک پشت آن فساد است و سرانجام دادسرای پولی و بانکی تشکیل شد.

وی گفت: در دوره کار بنده پرونده‌های سنگینی از جمله پرونده محسن هاشمی، برادر رئیس جمهور و پرونده‌های مفاسد اقتصادی تشکیل و رسیدگی شد که هر کدام صد‌ها صفحه داشت و نباید اجازه می‌دادیم در رسیدگی به آن‌ها منحرف می‌شدیم.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: در این اواخر دادستانی تهران در شرایط خوبی به سر می‌برد و برای جلب اعتماد مردم لازم است مبازره با فساد ادامه پیدا کند.

دادستان سابق تهران گفت: افرادی که از ما گله دارند باید شرایط دوره کاری ما را هم می‌دیدند و مهم این است که دشمن نتواند با تشکیل پرونده‌های فساد مردم را بی اعتماد کند که دادستانی با شمشیر بران خود با تمام این مسائل مبارزه کرد.

وی افزود:در آشوب‌های دراویش تمام متهمان در یک روز تعیین و تکلیف شدند.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: همکاری تمام دستگاه‌ها و دوستان باعث ادامه کار شد و امیدواریم مبارزه با فساد ادامه پیدا کند.

وی خطاب به القاصی مهر گفت: کار در دادستانی تهران سخت است و دشمن زیاد دارد و جز عمل به قانون کار دیگری انجام ندهید و افرادی که امروز به شما می‌گویند این کار را انجام دهید، فردا پشت شما را خالی خواهند کرد و در دوره کاری بنده اگر حمایت‌های مستقیم دادستانی کل کشور نبود نمی‌توانستیم کار را ادامه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها