کد خبر: 290548
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

نگاهی به کارنامه شیر آلمانی در استقلال

وینفرد شفر در یک سال و نیم حضورش در استقلال، 69 مرتبه روی نیمکت این تیم نشست که در این مدت روزهای تلخ و شیرین زیادی برای آبی‌های پایتخت رقم خورد.

نگاهی به کارنامه شیر آلمانی در استقلال
کد خبر: 290548
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دوران وینفرد شفر در استقلال، چه خوب یا چه بد به اتمام رسید؛ دورانی که برای آبی‌های پایتخت قهرمانی در جام حذفی 97-96 را به همراه داشت. با نگاهی به آمار و ارقامی که سرمربی آلمانی آبی‌ها از خود در این تیم به جای گذاشته، می‌توان متوجه شد که او یکی از بهترین سرمربیان تاریخ استقلال از نظر آمار ارقام بوده است. با این حال آغاز رویایی او در فصل نخست، در فصل دوم ادامه پیدا نکرد تا شفر نتواند به کارش در استقلال ادامه دهد.

شفر در حدود 18 ماهی که در استقلال حضور داشته، در 69 بازی روی نیمکت استقلال نشسته است که در این تعداد بازی 37 پیروزی، 20 مساوی و 12 باخت را برای آبی‌های پایتخت به ارمغان آورده است. با این اوصاف، سرمربی آلمانی استقلال آمار 53 درصد پیروزی را برای خود و تیمش ثبت کرده است. این آمار در حالی به نام شفر به ثبت رسیده که امیر قلعه‌نویی در 268 بازی و پرویز مظلومی در 127 بازی توانستند در 52 درصد بازی‌هایشان به پیروزی برسند.

فصل 97-96

وینفرد شفر برای اولین بار در تاریخ بیستم مهر 96 و هفته هفتم لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان روی نیمکت استقلال نشست که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم تحت هدایت شفر در چهار بازی آینده، صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شد که این شکست مقابل پرسپولیس رقم خورد. با این حال پس از این چهار بازی روند خوب استقلال به همراه شفر آغاز شد تا اینکه آن‌ها توانستند به مقام سومی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی، صدرنشینی در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا و مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها رسیدند.

استقلال به همراه شفر در این فصل 22 برد، 9 مساوی و 3 باخت به نام خودش ثبت کرد و توانست 56 گل به ثمر برساند و در مقابل 15 گل دریافت کند. آبی‌های پایتخت در این فصل 17 بازی خانگی داشت که در هیچکدام از آن‌ها شکست نخورد. حاصل کار آن‌ها 15 برد و دو مساوی بود. شاگردان شفر 17 بازی خارج از خانه هم داشتند که به 7 پیروزی رسیدند و 7 مساوی و 3 باخت هم داشتند. آمار استقلال در این فصل 64% پیروزی بود که درصدی رویایی برای آبی‌های پایتخت محسوب می‌شود.

بهترین پیروزی استقلال در فصل 97-96 در دیدار خانگی مقابل پارس جنوبی رقم خورد که این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.

فصل 98-97

با رفتن بازیکنان تأثیرگذاری مانند امید ابراهیمی، مجید حسینی، مامه تیام، جپارف و نورافکن از استقلال، کار شفر برای ادامه روند خوب فصل گذشته سخت شد. استقلال هیچوقت در این فصل نتوانست به ثبات برسد و اغلب در بزنگاه‌های مهم دچار لغزش شد.

شفر در این فصل 35 بار روی نیمکت استقلال بود که حاصل آن 16 برد، 10 مساوی و 9 باخت بود تا نشان دهد آبی‌های پایتخت نسبت به فصل گذشته افت کردند که البته با شرایطی که داشتند، منطقی به نظر می‌رسید.

شاگردان شفر در 17 دیدار خانگی صاحب 8 برد، 6 مساوی و 3 باخت شدند و در 18 دیدار خارج از خانه به 8 برد، 4 مساوی و 6 باخت رسیدند.

استقلال در این فصل 37 گل به ثمر رساند و 11 گل دریافت کرد. استقلال تحت هدایت شفر در فصل 98-97 در 45% از بازی‌ها به برتری رسیده که اختلاف زیادی نسبت به آمار خوب فصل 97-96 دارد. از دلایل این اتفاقات می‌توان به رفتن بازیکنان تأثیرگذار آبی‌ها، نداشتن زمین تمرین مناسب و حواشی‌ای که گاه و بی‌گاه گریبان‌گیر استقلال می‌شد، اشاره کرد.

پایان کار

در نهایت شفر 7 اردیبهشت ماه پس از متحمل شدن شکست یک بر صفر مقابل پدیده در دیداری خارج از خانه از سمت سرمربی‌گری استقلال برکنار شد.

سرمربی آلمانی استقلال، این تیم را در همان رده سوم به فرهاد مجیدی تحویل داد اما در جام حذفی در همان مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. در لیگ قهرمانان آسیا هم دوباره در گروه مرگ قرار گرفت اما با توجه به اینکه ابزارهای فصل گذشته برای رقابت با غول‌های غرب آسیا را نداشت، با 4 امتیاز در رده سوم گروه C این رقابت‌ها قرار گرفته و شانس کمی برای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان دارد.

استقلال در دوران حضور شفر 99 گل به ثمر رساند و 38 گل دریافت کرد تا میانگین 1.43 گل زده و 0.55 گل خورده را به نام خود ثبت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها