با استناد به نظرسنجی‌ها؛

سی.ان.ان: ترامپ بازنده انتخابات 2020 است

تحلیلگر شبکه خبری تلویزیونی سی.ان.ان بر اساس نظرسنجی‌ها تاکید کرد که با توجه به کاهش میزان تایید عملکرد دونالد ترامپ با ادامه شرایط کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020 بازنده خواهد بود.

سی.ان.ان: ترامپ بازنده انتخابات 2020 است
کد خبر: 290648
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۰:۵۶:۳۷

اعتمادآنلاین| بسیار زود است که بدانیم چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز خواهد شد هنوز نمی دانیم که نامزد نهایی دموکراتها چه کسی است و نمی دانیم که محبوبیت دونالد ترامپ در چه حدی خواهد بود.

به گزارش سی.ان.ان، با این وجود می توانیم نظرسنجی ها را بررسی کنیم تا دریابیم که چه عواملی برای رای دهندگان اولویت دارد. بطور خاص آیا الگوهای اولیه برای این انتخابات همانند سال 2016 است زمانی که ترامپ قادر شد بخش مهمی از رای دهندگان که او را دوست نداشتند را به سمت خود بکشد؟ یا بیشتر شبیه سال 2018 است زمانی که میزان حمایت مردمی از ترامپ موجب شد که انتخاب رای دهندگان برای مجلس نمایندگان قابل پیش بینی باشد؟


نظرسنجی ما در سی ان ان حاکی از آن است که حداقل در مورد رقابت ترامپ در برابر «جو بایدن» شناخته شده ترین و محتمل ترین نامزد دموکرات‌ها، شرایط همانند سال 2018 است به این معنی که احساسات درباره ترامپ تا حد زیادی با رای دهی رای دهندگان ارتباط دارد و این به معنی فاجعه بالقوه برای ترامپ است.


انتخاب رای دهندگان بین بایدن و ترامپ تقریبا بطور کامل با میزان تایید عملکرد ترامپ قابل پیش بینی است.


در بین کسانی که ترامپ را تایید می کنند، ترامپ با 92 درصد در برابر پنج درصد جلو است و در بین کسانی که ترامپ را تایید نمی کنند، بایدن با 95 درصد در برابر سه درصد جلو است. نتیجه این تقسیم آرا همانند بسیاری از نظرسنجی های دیگر است: بایدن در حال حاضر جلوتر از ترامپ است.


این مساله به این علت است که نرخ تایید ترامپ اکنون 44 درصد است در حالیکه میزان عدم تایید او در میان رای دهندگان 53 درصد است.


ترامپ برای پیروزی در سال 2020 نمی تواند با این نرخ تایید پایین کاری کند که انتخابات به همه پرسی درباره او تبدیل شود.


ترامپ نیاز دارد که رای بسیاری از کسانی که او را تایید نمی کنند را هم به دست بیاورد. تا اکنون این اتفاق روی نداده است. ما این پارادایم را در انتخابات میان دوره ای 2018 نیز شاهد بودیم. نامزدهای دموکرات مجلس نمایندگان، رای 90 درصد از کسانی که ترامپ را تایید نمی کنند را به دست آوردند در حالیکه جمهوریخواهان رای 88 درصد کسانی را به دست آوردند که ترامپ را تایید می کنند.


ترکیب این آمار با این حقیقت که نرخ تایید ترامپ (45 درصد) به میزان 9 درصد پایین تر از میزان عدم تایید او (55 درصد) بود، به این معنی است که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دست دادند.


ترامپ با توجه به میزان تایید او در زمان حاضر برای پیروزی در سال 2020 نیازمند این است که ذهنیت و تفکر مردم همانند سال 2016 باشد.


اما یک عامل مهم این است که حداقل در مورد بایدن، ترامپ همانند سال 2016 از وجود یک رقیب نامحبوب سود نمی برد. نرخ تایید بایدن اکنون 51 درصد است که 10 درصد بیشتر از میزان عدم تایید او است.


در پایان کارزار انتخاباتی سال 2016 میزان تایید 'هیلاری کلینتون' 43 درصد بود در حالیکه میزان عدم تایید او 55 درصد بود. حدود 18 درصد رای دهندگان نه کلینتون را دوست داشتند و نه ترامپ را و ترامپ به لطف این افراد در انتخابات پیروز شد.


نظرسنجی سی ان ان حاکی است که ترامپ در سال 2020 پیروز نخواهد شد مگر اینکه میزان تایید عملکرد او افزایش یابد یا اینکه با یک رقیب نامحبوب همانند سال 2016 رو به رو باشد.


درصورتی که هیچکدام از این شرایط حاصل نشود، انتخابات 2020 همه پرسی درباره ترامپ خواهد بود و او همانند سال 2018 بازنده خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها