فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی:

ایران برای تولید سوخت 20 درصد با اعضای برجام وارد مذاکرات تازه‌ای شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که ایران در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای لغو دو مورد از معافیت هسته‌ای ایران باید وارد فاز مذاکره با اعضای آژانس و برجام برای تولید سوخت 20 درصد شود.

ایران برای تولید سوخت 20 درصد با اعضای برجام وارد مذاکرات تازه‌ای شود
کد خبر: 290692
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۲:۰۶

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در واکنش به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر لغو دو مورد از معافیت‌های هسته‌ای ایران یعنی لغو معافیت‌های مربوط به انتقال مازاد آب سنگین به عمان و مبادله اورانیوم در ازای کیک زرد اظهار داشت: ایران باید با اعضای برجام و آژانس بین‌المللی هسته‌ای وارد مذاکرات تازه‌ای برای تولید سوخت 20 درصد و بالاتر شود.

به گفته وی آمریکا با تحریم‌های تازه علیه ایران می‌خواهد از توسعه صنعت و فناوری هسته‌ای در ایران جلوگیری کند حال این‌که ایران با امضای توافق‌نامه برجام کاری کرد که برخی از دغدغه‌ها و ادعاها را رفع کند و به وظایفش در برجام عمل کرد در مقابل هم قرار بود که تحریم‌ها برداشته شود.

فلاحت پیشه با اشاره به 12 گزارش آژانس در تایید فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قالب برجام، گفت: علی‌رغم این گزارش اعضای برجام حتی نتوانستند تعهدات ایران در قالب برجام را اجرایی کنند. آمریکا اکنون بعد از خروج از برجام می‌خواهد با تحریم‌هایش به اهداف خود در برابر عملکرد ضعیف سایر اعضای برجام برسد و می‌خواهد به توان هسته‌ای ایران دست‌اندازی کند و از توسعه فناوری هسته‌ای ایران جلوگیری نماید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: در برجام قرار بود تولیدات هسته‌ای ایران از طریق کشورهایی مانند عمان و روسیه وارد شود و بعد مواد خام گرفته شده و چرخه هسته‌ای تحت نظر آژانس وجود داشته باشد اما آمریکا با تحریم‌های اخیر عملاً می‌خواهد صنعت هسته‌ای ایران را دچار رکود کند، لذا باید در قالب برجام با اعضای برجام و آژانس هسته‌ای مذاکرات تازه‌ای شروع شود و این مجوز گرفته شده که ایران در داخل سوخت 20 درصد و بالاتر را انجام دهد. این برای اعضای برجام هزینه‌ای ندارد چون ایران توان هسته‌ای را داراست. کشورهای عضو برجام که حاضر نبودند در تحریم هزینه بدهند حداقل در مورد تولید سوخت هسته‌ای 20 درصد و بالاتر هزینه کنند. ما در قالب قوانین مجلس شورای اسلامی و بعد نظارتی‌مان این درخواست را داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها