حمایت مادرید از براندازان در ونزوئلا؛

اسپانیا «لوپز» را به کاراکاس تحویل نمی‌دهد

اسپانیا رسما اعلام کرد اجازه نخواهد داد پلیس ونزوئلا با ورود به سفارت‌خانه این کشور در کاراکاس «لئوپلدو لوپز» رهبر شناخته شده مخالفان دولت را بازداشت کند.

اسپانیا «لوپز» را به کاراکاس تحویل نمی‌دهد
کد خبر: 290828
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۵:۵۵:۳۲

اعتمادآنلاین| بعد از صدور قرار بازداشت «لئوپلدو لوپز» که از روز سه شنبه به سفارت اسپانیا در کاراکاس پناهنده شده، مادرید اعلام کرد که این فرد را به مقامات ونزوئلا تحویل نمی‌دهد.


به گزارش آسوشیتدپرس، اسپانیا رسماً اعلام کرده اجازه نخواهد داد پلیس ونزوئلا با ورود به سفارت‌خانه این کشور در کاراکاس لئوپلدو لوپز، رهبر شناخته شده مخالفان دولت نیکلاس مادورو را که روز سه‌شنبه پس از فرار از حبس خانگی به سفارت اسپانیا پناه برده، بازداشت کنند.

لوپز سرشناس‌ترین مخالف نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است از سال 2014 به اتهام ترویج خشونت و براندازی در بازداشت خانگی به سر می‌برد اما روز سه‌شنبه و همزمان با ناآرامی‌های کاراکاس در کنار خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا دیده شده و از مردم خواست برای سرنگونی نیکلاس مادورو به خیابان بیایند.

این واقعه موجب شد روز سه‌شنبه خیابان‌های کاراکاس صحنه ناآرامی‌های شدید و درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی و پلیس با مخالفان شود. لوپز هم که صبح روز سه‌شنبه با دعوت از مردم و نظامیان خواسته بود به خیابان‌ها بیایند، در پایان همان روز به سفارت اسپانیا پناهنده شد.

اکنون در حالی که دولت مادورو گفته همه کودتاچیان را شکست خواهد داد اسپانیا می‌گوید اجازه نخواهد داد مأموران با ورود به سفارت این کشور لوپز را با خود ببرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها