کد خبر: 290833
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۶:۰۱:۵۰
| |

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

جوانان نوآوری و کار آفرینی توانمند هستند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: جوانان در حوزه ایده پردازی، نوآوری و کار آفرینی توانمند هستند و ما می توانیم با تمرکز بر توانمندی ها و نیازهای آنان اتفاق های خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

جوانان  نوآوری و کار آفرینی توانمند هستند
کد خبر: 290833
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۶:۰۱:۵۰

اعتمادآنلاین| شهاب الدین صابونچی به تشریح نتایج به دست آمده از نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه پرداخت و اظهار داشت: رویدادی که در این 2 روز گذشته شاهد اجرا و برگزاری آن بودیم نخستین رویداد ملی در حوزه ماموریت های هلال احمر بود که به وسیله فراخوان عام انجام شد و جوانان شرکت کنندگان در آن نیز با پیشینه های کاری و حرفه ای گوناگون شرکت کردند.


وی توضیح داد: یکی از بخش های جالب این رویداد ملی کارآفرینی و فناوری در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه حضور دانش آموزان بود که ایده خود را در این رقابت ارائه دادند و ما را مصمم تر کردند تا توجه ویژه ای به بخش دانش آموزی و نوجوان داشته باشیم تا از ظرفیت های آنها استفاده کنیم.


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این رویداد ملی 35 تیم برتر این رویداد که از بین 211 ایده انتخاب شده بودند پس از بحث و بررسی به کمک مشاوران، طرح های خود را تکمیل کردند.


صابونچی افزود: در این رویداد 2 روزه تیم هایی از استان های آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی، البرز، قم، خراسان شمالی، کیش، همدان، مرکزی، گیلان، یزد، کرمانشاه، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان، تهران، کرمان و اصفهان حضور داشتند که در این دوره از رقابت هیچ تیمی حائز رتبه نخست نشد، اما 2 تیم به عنوان رتبه دوم، 2 تیم به عنوان رتبه سوم و چهار تیم به عنوان تیم هایی که برای تجاری سازی حمایت می شوند اعلام و بقیه تیم های شرکت کننده نیز به ارگان های مرتبط برای تجاری سازی طرح ها معرفی شدند.


این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: 2 تیم اسکان موقت و سوپر قهرمان در این رویداد نفر دوم و برنده 7میلیون تومان، دو تیم سیتا و سیل بند فوری نفر سوم رویداد و برنده مبلغ 5 میلیون تومان شدند و طرح های امدادگر شو، اپلیکیشن آموزش امدادگران، رول، بازی واکنش سریع، روبات جست و جوگر، باند و پیچ شایسته تقدیر شدند.


نخستین رویداد ملی (کارآفرینی و فناوری) ایده پردازی، فناوری و کار آفرینی امداد، نجات و خدمات داوطلبانه با مشارکت همه واحدهای جمعیت هلال احمر و همکاری شرکت های تخصصی و دانشگاه ها و سایر دستگاه ها و سازمان ها با هدف تشویق و ترویج توسعه فناوری در حوزه ماموریت های جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه و جمعه گذشته (12 و 13 اردیبهشت) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در مجتمع توانبخشی این جمعیت برگزار شد.


این رخداد ملی در امتداد فعالیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در زمینه آموزش مبانی کارآفرینی و کسب و کار در بین جوانان هلال احمری و برگزاری رویداد کارآفرینی مقدماتی و پیشرفته از تمام استان ها است که در 2 سال گذشته با عنوان «بومینو» با همکاری گروهی از اساتید دانشگاهی و متخصصان حوزه کارآفرینی و با حمایت وزارت کشور برگزار شد.


در این رویداد ملی، شرکت کنندگان در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به ارائه ایده ‌ها و طرح ‌های عملیاتی و اجرایی خود با محوریت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، پیش آگاهی و فناوری های حوزه توانمند سازی و بازسازی و نظایر آن اقدام کردند.


12 تا 19 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر و صلیب سرخ گرامی داشته می شود تا با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها