مقام‌های کره‌شمالی:

رزمایشی تهاجمی انجام دادیم

مقام‌های کره‌شمالی اعلام کردند که این کشور «رزمایش تهاجمی» با استفاده از «موشک‌اندازهای چندراکتی و دوربرد با کالیبر بالا و تسلیحات تاکتیکی هدایت‌شونده دفاعی» انجام داده است.

رزمایشی تهاجمی انجام دادیم
کد خبر: 290908
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۰۹:۲۱:۲۸

اعتمادآنلاین| کره شمالی اعلام کرد که رهبر این کشور بر «مانور نظامی» روز گذشته شنبه که در آن چندین موشک شلیک شد، نظارت داشته است. این خبر را رسانه رسمی کره شمالی امروز اعلام کرد.

به گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که هدف از این مانور تست اجرای «موشک‌اندازهای چندراکتی و دوربرد با کالیبر بالا و تسلیحات تاکتیکی هدایت‌شونده دفاعی» بوده است.

تصاویر منتشرشده توسط خبرگزاری رسمی کره‌شمالی نشان می‌دهد که موشک‌های هدایت‌شونده می‌تواند کوتاه‌برد و موشک‌های بالستیک زمین به زمین، باشد.

البته آزمایش این موشک‌ها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، اما دست کم شامل آن موشک‌های بالستیک بلندبردی نمی‌شود که آمریکا آن را تهدیدی برای خود می‌داند.

در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است که «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، نیز در مراسم شلیک این موشک‌ها شرکت داشت. وی پیش از دادن دستور آتش بر نیاز به «افزایش توان مقابله و دفاع از حاکمیت سیاسی و خودکفایی» تاکید کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها