کد خبر: 290959
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۰:۲۲:۱۸
| |

از سوی سازمان سینمایی؛

بودجه و اعتبارات سینمایی اعلام شد

سازمان سینمایی برای اولین بار بودجه و اعتبارات موسسات و نهادهای وابسته و زیرمجموعه خود را در سال 98 طی جداول جداگانه‌ای اعلام کرد.

بودجه و اعتبارات سینمایی اعلام شد
کد خبر: 290959
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۰:۲۲:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ بر اساس اطلاعات استخراج شده از جدول سازمان سینمایی، بودجه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان، بنیاد سینمایی فارابی، موسسه سینماشهر، خانه سینما و همچنین بخشی به عنوان کمک به سایر فعالیت‌ها به شرح زیر است:

اعتبار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی 18 میلیارد و 600 میلیون تومان است که چهار میلیارد تومان به عنوان هزینه پشتیبانی و یک میلیارد تومان نیز به عنوان منابع مالی داخلی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به این مبلغ اضافه می‌شود.

سینمای تجربی

بودجه و اعتبارات انجمن سینمای جوانان ایران 21 میلیارد و 900 میلیون تومان است که دو میلیارد تومان نیز به عنوان منابع داخلی انجمن سینمایی جوان به این مبلغ اضافه می‌شود.

سینمای جوانان

بودجه و اعتبارات بنیاد سینمایی فارابی 51 میلیارد و 746 میلیون تومان است که هشت میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان هزینه‌های پشتیبانی و پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان منابع داخلی بنیاد سینمایی فارابی به آن اضافه می‌شود.

بنیاد سینمایی فارابی

بودجه و اعتبارات موسسه سینماشهر 39 میلیارد و 40 میلیون تومان است که سه میلیارد و 460 میلیون تومان به عنوان هزینه‌های پشتیبانی و 140 میلیون تومان به عنوان منابع داخلی سینماشهر به آن اضافه می‌شود.

سینما شهر

بودجه و اعتبارات خانه سینما مبلغ پنج میلیارد تومان است همچنین در بخش کمک به سایر فعالیت‌های سازمان سینمایی مبلغ 60 میلیارد و 654 میلیون تومان برای سایر فعالیت‌ها در سازمان سینمایی در نظر گرفته شده است.

سایر فعالیت‌های سینمایی

این جداول با فرض تخصیص صد در صدی اعتبارات سینما تنظیم شده است. بدیهی است ردیف‌های جدول زیر در صورت کاهش تخصیص اعتبار، تسهیم به نسبت می‌شوند. البته در راستای اجرای سیاست «ایران، تهران نیست» اعتبارات استانی در هر شرایط، به صورت صددرصدتأمین خواهد شد تا اختلالی در اجرای فعالیت‌های سینمایی استان‌ها پدید نیاید.

سازمان سینمایی با اجرای سیاست کوچک‌سازی و صرفه‌جویی، نسبت هزینه پشتیبانی به اعتبارات حمایت سینما در سال 98 کاهش چشمگیر خواهد داشت.

همچنین با جذب مشارکت بخش دولتی و خصوصی و افزایش بهره‌وری، پیش‌بینی منابع مالی قابل تحقق نیز افزایش یافته و تلاش می‌شود هر دو روند ادامه یابد و تخصیص اعتبارات هر حوزه منوط به انتشار عملکرد مالی و هزینه‌های پشتیبانی آن حوزه برای ماه‌های گذشته و انتشار دستورالعمل‌های مربوط است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها