کد خبر: 290995
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۰۵:۱۳
| |

سندرز بر فشارحداکثری علیه کره شمالی تاکید کرد

«برنی سندرز» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا فشار حداکثری علیه کره شمالی را خواستار شد و گفت که پیونگ یانگ نمی تواند به این روش خود ادامه دهد.

سندرز بر فشارحداکثری علیه کره شمالی تاکید کرد
کد خبر: 290995
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۰۵:۱۳

اعتمادآنلاین| وی روز شنبه در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه خبری «ای بی سی نیوز» ، مقامات کره شمالی را به «عوام فریبی» متهم کرد و گفت: ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا چین و کشورهای حاشیه اقیانوس آرام را وادار کنیم تا حد ممکن کره شمالی را تحت فشار قرار داده و به وضوح نشان دهند که دیگر نمی توانند به این روش ادامه دهند.


به گزارش تارنمای آمریکایی آکسیوس، وی به مذاکرات ترامپ با رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت : این تنها حوزه ای است که ترامپ را به خاطر آن سرزنش نمی کنم. مذاکره با رهبر کره شمالی اقدام درستی بود.


آکسیوس نوشت: اظهارات سندرز درباره نیاز به اعمال فشارحداکثری علیه «کره شمالی» ، به دنبال اقدام پیونگ یانگ در پرتاب موشک کوتاه بُرد مطرح شده است.


ترامپ در توئیتی نوشت: من به طور کامل ظرفیت بزرگ اقتصادی کره شمالی را درک می کنم و اقدامی برای مداخله یا پایان دادن به آن نخواهم کرد. کیم (جونگ اون) (رهبر کره شمالی) همچنین می داند که من در کنار او هستم و نمی خواهد از وعده ای که به من داده تخطی کند. توافق اتفاق خواهد افتاد!


با گذشت دو دور مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی، و تبلیغات گسترده ترامپ درباره توفیقاتی که در مذاکره با پیونگ یانگ داشته است، کره شمالی، صبح روز شنبه 14 اردیبهشت این موشک ها را از پایگاه نظامی واقع در خلیج هودو شلیک کرد که مسافتی حدود 70 تا 200 کیلومتر را پیمودند.


ترامپ و کیم جونگ اون، خرداد ماه سال گذشته در سنگاپور بر سر اقداماتی برای بهبود روابط دو کشور از طریق غیراتمی شدن شبه جزیره کره، لغو تحریم های آمریکا و کمک ایالات متحده به توسعه سریع اقتصادی کره شمالی مذاکره کردند و به توافق اصولی دست یافتند.


آنها همچنین چهارشنبه هشتم اسفند سال گذشته برای دومین بار در هانوی پایتخت ویتنام دیدار کردند، دیداری که ناکامی و توقف گفتگو ها را به دنبال داشت. ترامپ گفت علت ناکامی اجلاس ویتنام درخواست لغو کل تحریم‌ها از سوی اون آن هم پیش از امحای کامل تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی بوده است.


سندرز که نامزد حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی است از مخالفان سیاست‌های داخلی و خارجی ترامپ به ویژه در زمینه مداخله در جنگ‌های خارجی از جمله جنگ یمن به سرکردگی عربستان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها