کد خبر: 290996
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۰۷:۰۱
| |

قدردانی مجید مجیدی از رئیس‌جمهوری ترکیه

مجید مجیدی کارگردان توانمند ایرانی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دلیل اکران فیلم محمد رسول الله در این کشور قدردانی کرد.

قدردانی مجید مجیدی از رئیس‌جمهوری ترکیه
کد خبر: 290996
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۰۷:۰۱

اعتمادآنلاین| مجید مجیدی کارگردان ایرانی در سخنانی ضمن قدردانی از رجب طیب اردوغان اظهار داشت: لابی‌های دلار مانع اکران فیلم محمد رسول‌الله در دنیا شدند، تشکر ویژه خود را از رئیس جمهور ترکیه اعلام می کنم چرا که این فیلم تنها در ترکیه به نمایش درآمد.


وی که مهمان افتخاری جشنواره ای با عنوان روزهای سینمای صوفی در قونیه بود، بعد از نمایش فیلم بچه های آسمان با ابراز خرسندی از حضور در شهر مدفن مولانا گفت: ادبیات و فرهنگ ایران متاثر از تعالیم و افکار مولانا است.


مجیدی افزود: سینما ابزاری موثر برای معرفی اسلام به دنیا است ولی متاسفانه شاهد حضور گروه های افراطی در این منطقه در سال های اخیر هستیم که واقعیات اسلام را نشان نمی‌دهند.


این کارگردان ایرانی تصریح کرد: برخی گروه‌ها مانند داعش، اسلام را به اسارت خود در آورده اند. آنها ارتباطی با اسلام واقعی ندارند ولی متاسفانه در غرب وجهه رحمانی و پیام های زیبای این دین به نمایش در نمی آید.


مجید مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام و پیشنهاد اعطای جایزه به وی در دانمارک گفت: من در دو راهی ماندم. از طرفی از کشوری برای دریافت جایزه دعوتی دریافت کرده بودم و از طرفی به با ارزش ترین و مقدس ترین عقیده من توهین شده بود. نامه ای به مسئولان جشنواره نوشته و دعوتشان را به دلیل این بی احترامی رد کردم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها