کد خبر: 290999
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۱۱:۴۶
| |

فرانسه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که موجب به شهادت رسیدن 9تن از جمله یک کودک و مادر و مجروحیت ده‌ها تن دیگر شده است را به شدت محکوم کرد.

فرانسه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد
کد خبر: 290999
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۱۱:۴۶

اعتمادآنلاین| به دنبال زخمی شدن 2نظامی صهیونیستی بر اثر تیراندازی در غزه، بالگردهای این رژیم عصر جمعه مرکز نوار غزه را بمباران کردند.


وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود تصریح کرده است: فرانسه، کاملا' از تلاش های میانجیگرانه سازمان ملل متحد و مصر حمایت می کند.


«نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه در بیانیه ای که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شد، نسبت به اوضاع غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.


ملادینوف با تاکید بر اینکه سازمان ملل با مصر و دیگر طرف ها برای آرام کردن اوضاع همکاری می کند، خواستار بازگشت به تفاهم موجود در چند ماه گذشته شد.


وی تاکید کرد کسانی که به دنبال تخریب این تفاهم هستند، مسئول درگیری هایی خواهند بود که پیامدهای وخیمی برای همه در پی دارد.


هماهنگ کننده سازمان ملل گفت: تداوم این مسیر تنش زا، همه دستاوردها را به سرعت به باد داده و فرصت دستیابی به راه حل خروج از بحران را از بین می برد.


مصر نیز در چند ماه گذشته برای میانجیگری میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تلاش کرده است.


وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود خواستار احترام به ضرورت حفاظت از غیرنظامیان و حقوق بشردوستانه شده و یادآوری کرد: ثبات پایدار در غزه تنها در شرایط حل و فصل مذاکره وجود دارد که شامل بازگشت کامل تشکیلات خودگردان فلسطین از یک سو و لغو محاصره غزه از سوی دیگر است.


در این بیانیه تاکید شده است: فراتر از آن، فرانسه خواستار احیای روند صلح در خاورمیانه با هدف ایجاد دو کشور است که در کنار صلح، ثبات و امنیت در مرزهای شناخته شده مطابق با قوانین بین المللی و در چارچوب پارامترهای توافق شده بین المللی زندگی کنند.

غزه از 13 سال پیش در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است و در این مدت از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری می کنند.


رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه ای گسترده ای را به غزه آغاز کرده که بر اثر آن تاکنون دستکم 9 تن از جمله یک کودک به همراه مادرش به شهادت رسیده و ده ها تن نیز رخمی شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها