معاون وزیرمسکن عراق:

جهان باید با تحریم‌های ضدایرانی مقابله کند

استبرق ابراهیم الشوک، معاون وزارت مسکن و بازسازی عراق، تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را ظالمانه و بدون دلیل و توجیه قانونی و بین‌المللی دانست و خواستار مقابله کشورهای جهان و نهادهای بین المللی با آن شد.

جهان باید با تحریم‌های ضدایرانی مقابله کند
کد خبر: 291004
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۱۵:۳۴

اعتمادآنلاین| استبرق ابراهیم الشوک، معاون وزارت مسکن و بازسازی عراق گفت: تحریم هایی که آمریکای مستکبر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است ظالمانه و ستمگرانه و بدون دلیل و توجیه قانونی ویا بین المللی می باشد.


وی افزود: روابطی که ایران و عراق را به هم مرتبط می کند بسیار قوی و عمیق است و میان این دو کشور روابط تجاری و اقتصادی بزرگی وجود دارد و همین امر باعث می شود تحریم هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعمال می کند تاثیری بر این روابط نگذارد.


وی گفت: عراق تمامی تعهدات خود نسبت به شرکت های ایرانی که با دولت و بخش خصوصی عراق قرارداد دارند، و نیز پرداخت وجوه آن از طریق مکانیزمی که به این منظور پیش بینی شده را انجام خواهد داد.


الشوک همچنین بر امیدواری این وزارتخانه به ادامه و تقویت همکاری شرکت های ایرانی با عراق در چارچوب منافع دو کشور تاکید کرد.


الشوک افزود: ایران و عراق با بیش از 1200 کیلومتر مرز مشترک، روابط قوی و گسترده اقتصادی دارند و شرکت های زیادی در عراق فعال هستند و طرح های بسیاری که عراق در چارچوب طرح سرمایه گذاری این کشور با شرکت های ایرانی قرارداد بسته است در حال اجراست.


معاون وزارت مسکن و بازسازی عراق در ادامه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران پیامدهای خطرناکی بر جهان دارد چرا که از جمله باعث رواج یکجانبه گرایی در جهان خواهد شد.


الشوک گفت: کشورهای جهان و بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید در برابر این اقدامات افراطی که با تمام کسانی که به پیشبرد صلح کمک می کنند مقابله می کند، بایستند و به این روند ظالمانه پایان دهند.


وی گفت: درهمین چارچوب اگر هم تحریمی باشد نه بر ایران بلکه می باید بر اسرائیل اعمال شود زیرا رژیمی ستمگر و اشغالگر است.


علاوه بر موضع محکومیت تحریم های آمریکایی از سوی احزاب، شخصیت ها و افکار عمومی عراق، مقامات عالی دولت عراق و از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور بارها تاکیدکرده اند که عراق بخشی از نظام تحریم های یکجانبه علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.


مسئولان و کارشناسان عراقی همچنین نسبت به تاثیرات مخرب احتمالی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران بر بازار عراق هشدار می دهند و سیاست فشار اقتصادی بر ملت ها را سیاستی شکست خورده و محکوم می دانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها