بسیج خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی می‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اطلاعات و آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده، حال می توان برای شناسایی دقیق و اطلاعات جدیدتر از نیروها و پایگاه های بسیج مناطق استفاده کرد.

بسیج خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی می‌کند
کد خبر: 291007
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۱۹:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستور دستگاه قضا برای حذف قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی، گفت: اخیرا با دستور قوه قضائیه، سایت های اینترنتی، قیمت مسکن و خودرو را از سایت‌هایشان حذف کرده اند که این نشان دهنده اثرگذاری مثبت دستگاه قضا در ساماندهی اقتصاد است.


مدعی العموم می تواند در تمام موضوعات و شئونات جامعه ورود کند

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون و فقه، مدعی العموم یا دادستان می تواند در تمام موضوعات و شئونات جامعه ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی کند.


ورود مستقیم دستگاه قضا برای ساماندهی بازار مسکن؛ مالکان سلیقه‌ای قیمت ها را بالا می برند

وی با انتقاد از فعالیت دلالان در عرصه مسکن و سودجویی برخی مالکان برای افزایش چندبرابری نرخ مسکن، گفت: قوه قضائیه باید به این مسئله مهم ورود مستقیم کند، زیرا امروز به علت خلاء نظارتی، هر یک از مالکان بر اساس سلیقه و منافع خود قیمت گذاری می کنند که این موضوع موجب افزایش بیش از 100 درصدی نرخ مسکن شده است.


حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد

ابوترابی با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، افزود: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون مکلف به اخذ مالیات از خانه های خالی است و هر چه سریع تر در این عرصه باید اقدام قابل قبولی صورت گیرد.


ورود بسیج برای شناسایی خانه‌های خالی جدید

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اطلاعات و آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده، حال می توان برای شناسایی دقیق و اطلاعات جدیدتر از نیروها و پایگاه های بسیج مناطق استفاده کرد.

وی گفت: به طور حتم اگر 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی به بازار مسکن تزریق شود، می توان به کاهش قیمت مسکن و نرخ اجاره امید داشت، اما وزارت راه و شهرسازی هنوز به تعهدات خود برای ایجاد سامانه اطلاعاتی عمل نکرده است.


مالکیت خصوصی در مباحث گران فروشی و احتکار معنایی ندارد/ می توان طبق قانون با افزایش قیمت ها برخورد قضایی کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه دستگاه قضا نمی تواند به علت مالکیت خصوصی، به بازار مسکن ورود کند، افزود: بر اساس قانون در دو موضوع گران فروشی و احتکار، مالکیت خصوصی معنایی ندارد و دستگاه های نظارتی مانند دستگاه قضا می توانند با متخلفان و گران فروشان برخورد کنند، به طور مثال فردی که برنج احتکار می کند، نسبت به این اجناس مالکیت دارد، اما نیروی های نظامی و قضایی با این تخلفات برخورد می کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها