کد خبر: 291034
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

نمایش یادگاری‌های ستاره‌ هالیوود در بروکسل

نمایشگاهی از عکس‌های شخصی، لباس‌ها و جوایز «آدری هپبورن» ستاره فقید هالیوود به مناسبت نودمین سالگرد تولد وی در شهر بروکسل گشایش یافت.

نمایش یادگاری‌های ستاره‌ هالیوود در بروکسل
کد خبر: 291034
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| صدها عکس خصوصی و حرفه ای از آدری هپبورن و یادبودهای سینمایی وی همچون چرخی که آدری در فیلم «تعطیلات رومی» سوار بر آن شد، به همت «شان هپبورن فرر» پسرش در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. هپبورن برای بازی در فیلم تعطیلات رومی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال 1953 از آن خود کرد.


پسر هپبورن که پدرش «مل فرر» هنرپیشه آمریکایی بود، گفت می خواهد جنبه های بیشتری از زندگی مادر خود را به نمایش بگذارد.


آدری که هنرپیشه‌ای انگلیسی تبار بود، در آخرین سال های عمر به امور خیریه پرداخت و سفیر حسن نیت سازمان یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) شد.

او در سال 1929 از مادری هلندی‌تبار و پدری اهل انگلیس در منطقه ای در بروکسل بلژیک متولد شد، سپس به لندن رفت تا در کلاس‌های باله شرکت کند و در نهایت سر از سینما درآورد.


او در سال های 1950 و 1960 در فیلم هایی چون «صبحانه در تیفانی»، «معما» و «بانوی زیبای من» بازی کرد و در سال 1993 در سن 63 سالگی درگذشت.


به گفته پسر آدری، یکی از ویژگی‌های بازر نمایشگاه بروکسل، نمایش درخت گیلاسی برای ادای احترام به خانه کودکی وی در سوئیس است. والدین آدری در سال 1963 این خانه را خریداری کردند و دخترشان تا زمان مرگ آنجا اقامت داشت.


نمایشگاه بروکسل تا 25 ماه اوت (3 شهریور) دایر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها