«حافظ و گوته» به دانشگاه‌ها می‌رود

فیلم مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت اکران‌های دانشگاهی خود را با یک نمایش در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران آغاز می‌کند.

«حافظ و گوته» به دانشگاه‌ها می‌رود
کد خبر: 291044
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۲:۴۳:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ فرشاد فرشته‌حکمت از آغاز اکران‌های دانشگاهی مستند «حافظ و گوته» خبر داد و گفت: این مستند روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت، از ساعت 16 تا 19 در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران نمایش داده می‌شود و اکران‌های بعدی این فیلم در دانشگاه‌های مختلف خواهد بود که متعاقباً اعلام می‌شود.

او افزود: روز نمایش «حافظ و گوته» در دانشگاه تهران، ناصر آقایی و دکتر احمد الستی هم حضور خواهند داشت و پس از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی آن برگزار می‌شود.

فرشته‌حکمت درباره نسخه‌ای که قرار است در این دانشگاه ها نمایش داده شود، توضیح داد: نسخه‌ای که نمایش داده می‌شود همان نسخه نمایش داده شده «حافظ و گوته» در جشنواره سینماحقیقت خواهد بود؛ البته باید تغییراتی روی فیلم صورت گیرد که من در حال بررسی آن‌ها هستم و مسلماً این تغییرات در آینده انجام خواهد شد.

«حافظ و گوته» به بررسی بخش‌هایی از زندگینامه شمس‌الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام‌نویس نامدار آلمانی می‌پردازد. در این فیلم همچنین تاثیر ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام‌پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: فرشاد فرشته‌حکمت، فیلمبردار: حامد فرشته‌حکمت، صداگذاری و میکس: رضا گدازگر، تدوینگر: محمدابراهیم گرجی، گوینده: نصراله مدقالچی، آهنگساز: ساسان محبی، برنامه‌ریز و مجری طرح: ناهید فرشته‌حکمت، مدیر تولید: امید زنگویی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با حضور: ناصر آقایی، آرش رحیمی، غزل زنگویی، ناتاشا آلکساندرا

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها