کد خبر: 291072
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نباید به جامعه شوک وارد کنیم/ تصمیم غلط موجب بحرانی‌تر شدن فضا می‌شود/ افزایش قیمت بنزین، روی قیمت نان مردم هم تاثیر می‌گذارد/ دو نرخی شدن بنزین فسادآور است/ اکثریت نمایندگان مخالف افزایش نرخ بنزین هستند

یحیی کمالی‌پور، نماینده مجلس، تاکید کرد: تجربه دو نرخی شدن بنزین را در گذشته داریم. آن‌قدر فسادآور بود که نه تنها به حل موضوع کمکی نکرد، بلکه بر مشکلات افزود.

نباید به جامعه شوک وارد کنیم/ تصمیم غلط موجب بحرانی‌تر شدن فضا می‌شود/ افزایش قیمت بنزین، روی قیمت نان مردم هم تاثیر می‌گذارد/ دو نرخی شدن بنزین فسادآور است/ اکثریت نمایندگان مخالف افزایش نرخ بنزین هستند
کد خبر: 291072
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به بحث‌های مطرح شده پیرامون افزایش قیمت بنزین، گفت: نباید به جامعه شوک وارد کنیم، فضای جامعه به اندازه کافی ملتهب است و هرگونه تصمیم غلط ممکن است فضا را بحرانی‌تر کند و گرفتاری‌هایی برای مردم پیش آورد.

او ادامه داد: زمانی که بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد ماشین‌ها در سراسر کشور صف‌های کیلومتری بستند و در همین مدت کوتاه شاهد هدر رفت بنزین و سوخت بودیم. برخی از مسئولان مصاحبه می‌کنند که در آینده می‌خواهیم این کار را انجام دهیم... این صحبت‌ها کمکی به وضعیت کشور نمی‌کند و در شرایط فعلی افزایش نرخ بنزین برای مردم قابل هضم و قابل پذیرش نیست، چون افزایش قیمت بنزین روی قیمت نان مردم هم تاثیر می‌گذارد.

این نماینده مجلس با اشاره به صبحت‌هایی مبنی بر دو نرخی شدن قیمت بنزین، تاکید کرد: تجربه دو نرخی شدن بنزین را در گذشته داریم، آن‌قدر فسادآور بود که نه تنها به حل موضوع کمکی نکرد، بلکه بر مشکلات افزود و باعث شد عده‌ای تاکسی و وانت بخرند، در خانه‌هایشان بگذارند و سوخت آن را بگیرند و صرف کارهای دیگر کنند.

کمالی‌پور با بیان اینکه قائل به افزایش قیمت بنزین نیست، گفت: اگر قرار است که قیمت بنزین را افزایش دهند باید در حد معمولی و به صورت تک‌نرخی باشد تا شاهد فساد در کشور نباشیم. قطعاً مسئولان نمی‌توانند در صورت دو نرخی بودن بنزین، آن را نظارت و کنترل کنند و بنزین دو نرخی آسیب‌های بیشتری به کشور می‌زند.

او ادامه داد: آنچه مهم و اساسی است اینکه در این وضعیت افزایش هرگونه نرخ بنزین، حامل‌های انرژی و اقلام دیگر به نفع کشور نیست. شاید شرایط اقتصادی ایجاب کند که برای جبران برخی از مشکلات پول داشته باشیم، اما با دست کردن در جیب مردم نمی‌توان از این بحران عبور کرد تا کسری بودجه را جبران کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: امیدواریم هر تصمیمی در خصوص نرخ بنزین گرفته می‌شود به نفع مردم باشد نه به ضرر آنها. اکثر نمایندگان مخالف افزایش نرخ بنزین هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها