تاثیر گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی بر فرزندآوری

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی بر فرزندآوری در نقاط مختلف جهان تأثیر متفاوتی دارد به‌طوری‌که در کشورهای فقیر به افزایش باروری و در کشورهای ثروتمند به کاهش باروری منجر می‌شود.

تاثیر گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی بر فرزندآوری
کد خبر: 291115
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| گروهی از محققان بین‌المللی در یک مطالعه جدید متوجه شدند که تغییرات اقلیمی از طریق اثرهای اقتصادی، تأثیر بسزایی بر فرزندآوری دارد زیرا مردم باید تصمیم بگیرند چقدر هزینه و زمان به پرورش کودک خود اختصاص دهند و اینکه آیا این منابع را برای فرزندآوری بیشتر هزینه کنند و یا برای آینده هر کودک سرمایه‌گذاری کنند.


محققان در این مطالعه با بررسی دو کشور کلمبیا و سوئیس متوجه شدند: کشورهایی با اقلیم گرم‌تر، تأکید کمتری بر آموزش کودک خود دارند و اقدام به فرزندآوری بیشتر می‌کنند؛ اما در کشورهایی که آب‌وهوای سرد دارند تقریباً عکس این یافته صدق می‌کند.


بر اساس این گزارش، افزایش دمای جهانی به شکل‌های مختلف بر بخش‌های کشاورزی و غیر کشاورزی تأثیر دارد به‌طوری‌که در نزدیکی خط استوا که بسیاری از کشورهای فقیر حضور دارند، تغییرات آب و هوایی اثرات منفی چشمگیری بر کشاورزی گذاشته که به کمبود محصولات کشاورزی و افزایش قیمت هزینه‌های کشاورزی منجر شده است.


از آنجا که در کشاورزی از نیروی کار ماهر کمتر استفاده‌ می‌شود، یافته‌های محققان نشان می‌دهد که کسب مهارت درنتیجه‌ تغییرات اقلیمی کاهش یافته است؛ به‌همین‌دلیل، والدین منابع مالی کمتری به تحصیلات کودکان خود اختصاص می‌دهند و به فرزندآوری بیشتر، روی آورده‌اند.


نتیجه این تحقیق در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها