کد خبر: 291119
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۵:۲۳:۴۳
| |

رژه 12هزار نفری نئونازی‌ها مقامات آلمان را نگران کرده است

خبرگزاری «د.پ.آ» از نگرانی مقامات آلمانی از فعالیت‌های اخیر گروه‌های نئونازی از جمله رژه 12 هزار نفری آنان در ایالت زاکسن خبر داد.

رژه 12هزار نفری نئونازی‌ها مقامات آلمان را نگران کرده است
کد خبر: 291119
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۵:۲۳:۴۳

اعتمادآنلاین| خبرگزاری «د.پ.آ» نوشت: در پی قدرت نمایی نئونازی‌ها در خیابان های شهر پلاون واقع در ایالت زاکسن آلمان، مقامات این کشور از جمله «هایکو ماس» وزیر خارجه در مورد گسترش تفکرات افراط گرایانه هشدار دادند.


ماس در یک گفت وگوی رسانه ای گفت: وقتی بازهم شاهد رژه نئونازی ها آن هم باحضور بیش از 12هزار نفر در خیابان هایمان هستیم، نباید به راحتی از کنار این موضوع عبور کنیم.


وی با ابراز تاسف از افزایش شمار طرفداران افکار افراطی بر لزوم پاک کردن خیابان ها و فضای مجازی از این مسائل تاکید کرد.


روز اول می طرفداران حزب راست افراطی موسوم به «راه سوم» با لباس های یک دست، پس از راهپیمایی در خیابان های مختلف پلاون در مرکز این شهر تجمع کردند.


هر چند این اقدام با مجوز مقامات شهری انجام گرفته بود اما انتقادهای شدیدی را متوجه آنان کرد.


در واکنش به این اقدام «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی، آن را «شرم آور» خواند و افزود: باید از تمام توان و امکانات یک جامعه آزاد برای جلوگیری از تکرار مجدد این صحنه ها و توقف افراط گرایی در کشور استفاده کنیم.

در همین حال نمایندگان احزاب چپ، سوسیال دموکرات و سبزها در ایالت زاکسن در پارلمان ایالتی زاکسن اقدام نئونازی ها را محکوم کرده و از لزوم تغییر قوانین برای ممانعت از ابراز وجود افراط گرایان سخن گفتند.


سال گذشته نیز هزاران نفر از نئونازی ها در سالروز تولد هیتلر در شهر اوستریتس این ایالت تجمع کردند که این اقدام با انتقاد شدید رسانه ها و مقامات آلمانی مواجه شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها