کد خبر: 291186
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گسترش همکاری نظامی روسیه با ترکیه در سوریه

ارتش سوریه آزاد که از سوی آنکارا حمایت می‌شود روز یکشنبه اعلام کرد، جنگ خود را علیه واحدهای حمایت ملت کرد سوریه در شمال حلب آغاز کرده است.

گسترش همکاری نظامی روسیه با ترکیه در سوریه
کد خبر: 291186
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش سوریه آزاد که از سوی آنکارا حمایت می‌شود روز یکشنبه اعلام کرد، جنگ خود را علیه واحدهای حمایت ملت کرد سوریه در شمال حلب آغاز کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، انتشار این خبر با خبر رویترز در مورد کشته شدن 4 نظامی ترکیه در دو حمله مختلف همزمان بود. عامل این دو حمله نیز نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا بودند که در معرض حملات ارتش سوریه آزاد قرار دارند.

به اعتقاد کارشناسان، مسکو و آنکارا در حال آزمایش نوعی از همکاری نظامی با یکدیگر در شمال غرب سوریه هستند. ترکیه و روسیه که بعد از حادثه سرنگونی بمب‌افکن روسیه توسط جنگنده‌های ترکیه تا مرز قطع کامل روابط هم پیش رفته بودند از اواخر مارس (اوایل سال 1398) همکاری خود را در خاک سوریه به سطحی رساندند که منجر به راه‌اندازی گشتی‌های مشترک در استان ادلب شد.

گرچه برخی از تحلیلگران نقش روسیه را در این فرآیند، نقشی تکمیل‌کننده برای ایالات متحده توصیف و در قالب جلوگیری از وقوع جنگ بین کردهای سوریه و ارتش ترکیه خلاصه می‌کنند، اما برخی دیگر از کارشناسان از جمله پروفسور جاشوا لاندس، رئیس بخش پژوهش‌های خاورمیانه دانشگاه اوکلاهما بر این باور است که این مشارکت روسی- ترکیه‌ای نوعی اعمال تنبیه از سوی مسکو علیه کردهای سوریه به دلیل همکاری گسترده با ایالات متحده است.

به هر شکل هنوز مشخص نیست آیا این همکاری در راستای نشست‌های دوره‌ای آستانه است یا دو کشور به دنبال سامان دادن به مسیر جدیدی برای خود در آینده سوریه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها