کد خبر: 291322
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۱:۱۲:۰۳
| |

سازمان میراث فرهنگی مکلف به تدوین دستورالعمل‌های لازم برای نگهداری اماکن تاریخی شد

نمایندگان مجلس سازمان میراث فرهنگی را مکلف به تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز برای مدیریت بهره‌برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافت‌های تاریخی و فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی کردند.

سازمان میراث فرهنگی مکلف به تدوین دستورالعمل‌های لازم برای نگهداری اماکن تاریخی شد
کد خبر: 291322
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۱:۱۲:۰۳

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ماده 2 طرح حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی فرهنگی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند، براساس این ماده به منظور حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی فرهنگی سازمان مکلف است:

الف- با همکاری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی فرهنگی کلیه شهرها و روستاهای تاریخی اقدام کنند.

ب- با همکاری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی، کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه چارچوب طرح‌های ویژه حفاظت و احیای بافتهای تاریخی و فرهنگی از جمله تعیین جرایم با رویکرد صیانت از ارزشهای تاریخی و فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده‌ها اقدام کنند.

پ- ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون دستور العملهای مورد نیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی را تهیه و ابلاغ کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها