بر اساس اعلام مرکز آمار؛

حداکثر افزایش کرایه ماشین آلات در طرح های عمرانی 14.8 درصد بود

مرکز آمار ایران، کرایه‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی را در نیمه دوم سال 1397 منتشر کرد که بر اساس آن، بیشترین افزایش نرخ کرایه، 14.6 درصد بوده است.

حداکثر افزایش کرایه ماشین آلات در طرح های عمرانی 14.8 درصد بود
کد خبر: 291342
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۱:۵۸:۰۶

اعتمادآنلاین| کرایه ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی در بازه زمانی نیمه دوم سال 1397، از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به کرایه‎ ساعتی انواع ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی (60 مورد)، با ارسال پرسشنامه‌های مربوط از طریق رایانامه به پیمانکاری‌‏های مجری طرح‌های عمرانی در استان تهران، جمع‌آوری می‌‏شود.

این طرح در بهمن ماه سال 1397 برای جمع‌‏آوری اطلاعات مربوط به نیمه‎ دوم همان سال اجرا شده است‬ که بر اساس آن، در مقایسه تمامی 60 قلم مورد آمارگیری این دوره، بیش‌ترین کاهش کرایه ساعتی مربوط به «جرثقیل خودرو چرخ لاستیکی حدود 15 تن با راننده» با 1.6 درصد و بیش‌ترین افزایش در متوسط کرایه ساعتی مربوط به «دامپر 3 تن هیدرولیکی با راننده» و «غلتک استاتیک چرخ آهنی حدود 6 تا 8 تن با راننده» با 14.6 درصد نسبت به دوره‌ی قبل بوده است.

همچنین، مقایسه متوسط کرایه‎ ساعتی در این دوره با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که کمترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به «جرثقیل خودرو چرخ زنجیری حدود 40 تن با راننده» با 0.1 درصد و بیش‌ترین افزایش کرایه ساعتی مربوط به «دامپر 3 تن هیدرولیکی با راننده» با 31.8 درصد بوده است.

متوسط کرایه ماشین آلات

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها