راجر فدرر:

احساس جوان بودن می‌کنم/ حضور ما برای هواداران حیاتی بوده است

تنیسور سوییسی اعلام کرد که هدفش رسیدن به بازی‌های المپیک نیست.

احساس جوان بودن می‌کنم/ حضور ما برای هواداران حیاتی بوده است
کد خبر: 291353
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۱:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ حضور راجر فددر پس از چهار سال غیبت در تنیس آزاد مادرید اتفاقی مهم خواهد بود. تنیسور سوئیسی پس از سه سال در زمین خاک رس به رقابت خواهد پراخت. او پیش از آغاز بازی‌ها در یک مصاحبه اختصاصی حاضر شد.

چرا تصمیم گرفتید در مادرید به میادین بازگردید و نه رقابت‌هایی مانند مونته کارلو، بارسلونا یا رم؟

برای من منطقی بود که از اینجا شروع کنم چون زمانی کافی برای بهبودی‌ام پیش از رولان گاروس داشتم. مادرید رقابت‌های مهمی است و من این بازی‌ها را دوست دارم. در گذشته در این مسابقات موفق بودم. این بازی‌ها خیلی ساده است و در زمین خاک رس برگزار می‌شود. می‌خواستم دوباره در چنین زمینی بازی کنم.

شما 37 سال دارید و در آگوست 38 ساله می‌شوید. احساس جوانی می‌کنید؟

بله. خیلی احساس جوان بودن می‌کنم. فرزندانم باعث شدند چنین حسی داشته باشم.

برای حضور دوباره در رولان گاروس و بازی در فیلیپ شاتریه جدید (یکی از زمین‌های این بازی‌ها) اشتیاق دارید؟

سرگرم کننده است چون فکر نمی‌کردم تغییرات به این اندازه باشد. به اتفاق‌های اخیر این تورنمنت توجه زیادی نکردم به خصوص سال گذشته. تنها چند بازی چکیناتو را تماشا کردم. درباره تغییر ورزشگاه‌ها اطلاعی ندارم. در هفته‌های اخیر متوجه برخی مسائل شدم. یکی از دلایلی که احساس جوانی خواهم کرد زمانی است که به پاریس بروم. در تأسیسات جدید گم خواهم شد. دیدن مدرن شدن رولان گاروس زیبا است. می‌خواهم با چشمان خودم آن را ببینم.

چه زمان‌هایی احساس می‌کنید در سن واقعی‌تان به سر می‌برید؟

زمانی که مشکل جسمانی داشته باشم چون مدت زمان بهبودی بیشتر شده و از یک روز به سه روز یا یک هفته می‌رسد. با این حال بزرگ شدن، امتیازهایی همچون باتجربه شدن را دارد. اکنون می‌دانم چه زمانی بازی کنم و چه موقع این کار را نکنم. در حال حاضر بدنم را بهتر می‌فهمم.

به نظر می‌رسد تنیس آزاد مادرید در این سال متفاوت باشد چون رافائل نادال مدت‌هاست در زمین خاک رس عنوانی به دست نیاورده است و نواک جوکوویچ پس از اپن استرالیا قهرمان نشده است.

این رقابت‌ها را متفاوت نمی‌بینم. چه کسی مرد شماره یک و دو جهان است؟ آن‌ها در یک ماه اخیر زیر یک سنگ پنهان نشده بودند. نادال در مسابقات مونته کارلو و بارسلونا حاضر نشد تا شکست بخورد. او تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. از نادال با توجه به گذشته‌اش انتظار بیشتری می‌رود اما هنوز رقابت‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است. آخرین آن‌ها رولان گاروس خواهد بود که او مانند جوکوویچ یکی از شانس‌های قهرمانی خواهد بود.

نتایج این مسترز 1000 امتیازی در آینده تأثیر خواهد داشت؟

فکر نمی‌کنم این بازی‌ها برای نادال یا جوکوویچ خیلی مهم باشد. این هفته برای کسانی همچون الکساندر زورف،استن واورینکا، کی نیشیکوری، خوان مارتین دل پوترو و… خیلی مهم‌تر خواهد بود. حتی برای دومینیک تیم هم مهم نخواهد بود چون می‌دانیم که آماده است. همه می‌دانیم چه کسانی شانس‌های اول رقابت‌های پاریس هستند.

شما، نادال و جوکوویچ در 15 سال اخیر در جهان تنیس حکمرانی کردید. تا چه اندازه این موضوع را برای این ورزش خوب می‌بینید و تا چه حد بد می‌بینید چون اتفاقی تضمین شده نیست؟

هر کسی می‌تواند این قضیه را از دو زاویه نگاه کند. ما سه نفر به علاوه اندی ماری و واورینکا اجازه ندادیم که دیگران گرند اسلم‌ها یا مسترزهای زیادی را فتح کنند یا این که شماره یک شوند اما حضور من مانند حضور جوکوویچ و نادال خوب بوده است چون چیز متفاوتی را در بازی‌ها نشان دادیم. شخصیت‌های متفاوتی داریم. هر کدام سبک خاص خودمان را داریم. می‌دانیم چگونه با رسانه‌ها برخورد کنیم و فشار را کنترل کنیم. حضور ما برای هواداران حیاتی بوده است. گاهی اوقات برنده‌ها نیز تغییر یافتند مانند پیروزی خاچانوف در سال گذشته. سیتسیپاس در اپن استرالیا مرا شکست داد. دومینیک تیم هم در ایندین ولز من را مغلوب کرد.

از این که توانستید تا این سن سطح خود را حفظ کنید و در میان بهترین‌ها باشید تعجب نمی‌کنید؟

کمی تعجب برانگیز است. اگر 10 سال پیش به من می‌گفتند که پس از فتح رولان گاروس در تنیس اپن مادرید با رتبه چهار رنکینگ حضور خواهم داشت باور نمی‌کردم. انتظار داشتم در میان 10 یا 20 تنیسور برتر باشم. اگر سال 2009 از من می‌پرسیدند در سال 2019 بازی خواهید کرد می‌گفتم تنها می‌خواهم احساس رقابت کنم که اکنون این احساس را دارم. من همیشه رقابت کردن را دوست داشتم و نیاز ندارم در تورنمنتی حاضر شوم و در دور دوم حذف شوم. هدف من پیروزی است. اگر احساس کنم نمی‌توانم این کار را انجام دهم یا بهترین‌ها را به دست آورم برای من بهتر است که متوقف شوم.

سال آینده المپیک در توکیو برگزار می‌شود. با توجه به این که در کوپا دیویس حضور نداشتید می‌دانید چگونه به این رقابت‌ها صعود کنید؟

نمی‌دانم در این بازی‌ها شرکت خواهم کرد یا نه. اگر بازی نکنم که نحوه صعود اهمیتی ندارد. توکیو خیلی دور است. باید از نحوه قوانین مطلع شوم چون قوانین عوض می‌شوند. صادقانه بگویم المپیک هدف من نیست چه خوب باشم چه نه.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها