ایران به‌زودی تصمیمات جدیدی را در واکنش به تحریم‌ها عملیاتی خواهد کرد

جمهوری اسلامی ایران به زودی تصمیمات جدیدی را در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اقدامات خصمانه آن عملیاتی خواهد کرد.

ایران به‌زودی تصمیمات جدیدی را در واکنش به تحریم‌ها عملیاتی خواهد کرد
کد خبر: 291394
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۳:۵۰:۵۱

اعتمادآنلاین| در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و لغو معافیت‌های خریداران نفت، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است طی روزها‌ی آینده تصمیمات ویژه‌ای را در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا عملیاتی کند.

براساس این تصمیم چنانچه تحریم‌های نفتی و بانکی ظرف ساعات آینده لغو نشود، این اقدامات ویژه در چارچوب مفاد برجام با قاطعیت اجرا خواهد شد.

مقامات اتحادیه اروپا نیز که در یک سال گذشته فقط به ارائه وعده‌های اجرا نشده اکتفا کرده‌اند، غیررسمی در جریان این تصمیم قرار گرفته‌اند.

گفتنی است چهارشنبه هشتم می (18 اردیبهشت ماه) سالروز خروج آمریکا از برجام است.

دولت آمریکا بامداد شنبه 14 اردیبهشت (به وقت تهران) برخلاف مفاد توافق هسته‌ای، بخش تازه‌ای از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را نیز مشمول تحریم قرار داد. بر اساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که این تصمیم با هدف «محروم‌سازی ایران از هرگونه مسیری به سوی تسلیحات هسته‌ای» اتخاذ شده است.

در بخشی از این بیانیه در توضیح محدودیت‌های تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران آمده است: «از روز 4 می (امروز)، کمک به گسترش نیروگاه هسته‌ای بوشهر فراتر از واحد راکتوری کنونی، می‌تواند تحریم‌پذیر باشد. علاوه بر این، فعالیت‌ها برای انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از ایران در ازای اورانیوم طبیعی هم می‌تواند تحریم‌پذیر باشد. ایران باید تمام فعالیت‌های حساس اشاعه‌ای، از جمله غنی‌سازی را متوقف کند، و ما از اقداماتی که از ادامه غنی‌سازی حمایت کند را نخواهیم پذیرفت.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها