کد خبر: 291428
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۴:۴۲:۴۷
| |

خودداری چین از پیوستن به مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و روسیه

چین از شرکت در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و روسیه امتناع کرده است.

خودداری چین از پیوستن به مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و روسیه
کد خبر: 291428
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۴:۴۲:۴۷

اعتمادآنلاین| چین موضوع شرکت در مذاکره با آمریکا و روسیه درباره پیمان جدید محدود ساختن تسلیحات هسته‌ای را رد کرد و گفت که در هیچ نوع مذاکرات خلع سلاح سه‌جانبه شرکت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ گفت: او و ولادیمیر پوتین روز جمعه درباره امکان یک توافق جدید صحبت کرده‌اند که در نهایت می‌تواند شامل چین نیز شده و به یک توافق بزرگ بین سه قدرت هسته‌ای بزرگ جهان تبدیل شود.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: نیروهای هسته‌ای این کشور در پایین ترین سطح نیازهای ملی امنیتی قرار دارند و اینکه نمی‌توان آنها را با آمریکا و روسیه مقایسه کرد.

او در ادامه با بیان این مسئله که چین همواره پیشنهاد نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای را داده، گفت: این کشورها بزرگترین زرادخانه های هسته‌ای را در اختیار دارند و مسئولیت خاصی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای دارند و باید به کاهش تسلیحات هسته‌ای به شیوه‌ای قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت ادامه دهند و شرایط را برای مشارکت کشورهای دیگر مهیا کنند.

معاهده موسوم به 2011 NEW START، تنها معاهده کنترل تسلیحاتی بین روسیه و آمریکا که بر کاهش استقرار تسلیحات هسته‌ای راهبردی متمرکز است در فوریه 2021 به انقضا خواهد رسید و می‌تواند درصورت توافق طرفین به 5 سال افزایش یابد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها