معاون آموزشی وزارت بهداشت:

استعدادهای درخشان از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف شدند

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: معافیت از انجام خدمات طرح نیروی انسانی که در سال 97 برای استعدادهای درخشان علوم پزشکی و دانشجویان برتر لغو شده بود، مجددا برقرار شد.

استعدادهای درخشان از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف شدند
کد خبر: 291565
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۰۹:۲۴:۴۲

اعتمادآنلاین| باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: سابق بر این، طبق آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، استعدادهای درخشان علوم پزشکی و دانشجویان برتر، از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف بودند که طی نامه‌ای در سال 97، معافیت برخی از استعدادهای درخشان لغو شد. لیکن پس از وزارت دکتر نمکی، برقراری این معافیت طی نامه ای از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست و با موافقت ایشان این معافیت مجددا برقرار شد.

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به بخشنامه کمیسیون موارد 2 و 3 آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مورخ 14 آبان 1384، گفت: طبق این بخشنامه برخی دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی از انجام خدمات موضوع این قانون معاف شدند.

لاریجانی ادامه داد: این قانون البته شامل تمامی استعدادهای درخشان نبوده و تنها نفرات اول تا دهم کشوری آزمون کنکور سراسری زیر گروه تجربی به تایید سازمان سنجش آموزش کشور، برندگان مدال طلای کشوری از المپیادهای دانش آموزی به تایید مرجع مربوطه و نفرات اول تا سوم کشوری آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، پیش کارورزی پزشکی و ورودی دستیاری پزشکی و دندانپزشکی به تایید مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت متبوع طبق این بخشنامه از طرح نیروی انسانی معاف بودند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال 97 در قالب بخشنامه ای اعلام شد که معافیت از طرح این دانشجویان در راستای بهینه سازی اجرای قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان لغو شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برای تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان استعداد درخشان صورت گرفته، گفت: تمامی تلاش در حوزه معاونت آموزشی این است که این دانشجویان و نفرات برتر با ادامه تحصیل و طی دوره های ویژه بتوانند در آینده، نقش های موثرتری را در نظام سلامت کشور به عهده گیرند.

وی با تاکید بر اینکه حضور استعدادهای درخشان علوم پزشکی در عرصه های مختلف نظام سلامت می تواند تاثیر چشمگیری در ارتقای این حوزه داشته باشد، اضافه کرد: بدیهی است لغو معافیت از طرح گروه خاصی از استعدادهای درخشان، به صلاح نظام سلامت نبود و حضور این افراد در عرصه های کلیدی را با تاخیر مواجه می نمود که مورد توجه وزیر بهداشت قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: بر این مبنا طی مکاتبه ای با نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشنهاد شد که این گروه از دانشجویان بتوانند کما فی السابق از امتیاز معافیت از طرح بهره مند شوند و ایشان نیز با تاکید بر لزوم فراهم نمودن تسهیلات ادامه تحصیل این گروه از دانشجویان، با این پیشنهاد موافقت کردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها