آمریکایی‌ها مشتری نفت عراق شدند

پالایشگاه‌های آمریکایی در پی تحریم‌های دولت این کشور که تأمین نفت مورد نیاز آنها را با مشکل مواجه کرده است ناچار شده‌اند به تأمین کنندگانی مانند عراق روی بیاورند.

آمریکایی‌ها مشتری نفت عراق شدند
کد خبر: 291657
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۱:۲۱:۱۴

اعتمادآنلاین| آمار رفینیتیو آیکان و منابع بازرگانی نشان داد عراق، نیجریه، برزیل و آنگولا قرار است ماه جاری بیشترین میزان نفت در 18 ماه گذشته را به آمریکا تحویل دهند تا نیاز این کشور به نفت سنگین و ترش تأمین شود.

واردات ماه مه از این کشورها به حدود 1.23 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بیش از دو برابر واردات آوریل است. این محموله‌ها شامل 11 نفتکش حامل 600 هزار بشکه در روز نفت عراق هستند که بیشترین میزان واردات از این کشور در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

افزایش واردات پالایشگاه‌های آمریکایی از این کشورها نسبت به ماه پیش منعکس کننده عرضه کمتر ونزوئلا به دلیل تحریم‌های واشنگتن و کاهش تولید داوطلبانه اوپک است که تأمین گریدهای نفت سنگین و مدیوم ترش را دشوار کرده است. پالایشگاه‌های آمریکایی در حال اتمام فصل تعمیرات بهاری بوده و آماده ازسرگیری کامل فعالیت برای فصل تعطیلات تابستانی هستند که تقاضا برای بنزین بالاتر می‌رود.

منابع بازرگانی اظهار کرده‌اند محموله‌های نفت این چهار کشور عمده ضرر ناشی از خرید کمتر نفت ونزوئلا را جبران خواهد کرد. اقدام آمریکا در ممنوعیت دلار برای دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، خرید نفت آمریکا از ونزوئلا به میزان حدود 500 هزار بشکه در روز را سال گذشته متوقف کرد.

تولیدکنندگان آفریقایی شامل نیجریه و آنگولا قرار است 420 هزار بشکه در روز نفت را در ماه میلادی جاری به آمریکا تحویل دهند که بالاترین میزان در 13 ماه اخیر است. نفت برزیل به میزان 206 هزار بشکه در روز نیز قرار است در ماه مه به آمریکا وارد شود که بیشترین میزان از اوت سال گذشته است.

دریافت کنندگان این محموله‌های نفتی، خریداران آمریکایی هستند که زمانی مشتری نفت ونزوئلا بودند. چهار نفتکش مجموعاً 95 هزار بشکه در روز نفت عراق، نیجریه و برزیل را به پالایشگاه پاسکاگولای شرکت شورون تحویل می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، سه نفتکش که از سوی شرکت‌های والرو انرژی، نیوکوریج، نیوانرژی و پانتاریست کرایه شده بودند ماه جاری با 187 هزار بشکه در روز نفت سبک بصره عراق به لوییزیانا، تگزاس و کالیفرنیا خواهند رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها