کد خبر: 291719
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۲:۵۴:۵۸
| |

تلاش ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا به کمک روسیه و چین

خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا عنوان کرد که این کشور به دنبال ایجاد سیستم بانکی جدیدی با روسیه و چین است.

تلاش ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا به کمک روسیه و چین
کد خبر: 291719
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۲:۵۴:۵۸

اعتمادآنلاین| خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفت برای دور زدن تحریم‌های مالی آمریکا علیه ونزوئلا، به دنبال همکاری‌های نزدیک تر با پکن و مسکو و ایجاد یک سیستم بانکی جدید تسهیل کننده تراکنش‌ها هستیم. آرزا در کنفرانس خبری خود در سفارت ونزوئلا در مسکو افزود: در تلاش برای یافتن راه‌های جایگزین همکاری با کشورهای دوست هستیم.

به گزارش راشا تودی، وزیر خارجه ونزوئلا گفت بولیوی نیز در تلاش است تا مسیرهای جدید انتقال پول به ونزوئلا را برای جایگزینی با مسیرهای تحت کنترل واشنگتن ایجاد کند. وی با این حال اعتراف کرد ایجاد چنین ساز و کارهایی در طول یک روز ممکن نخواهد بود و زمان خواهد برد.

کاخ سفید از ابتدای امسال محدودیت‌های مالی و اقتصادی جدیدی بر کاراکاس اعمال کرده است که از جمله آنها می‌توان به ممنوعیت دسترسی به نظام دلاری و تحریم‌های بخش نفت و معدن ونزوئلا اشاره کرد. درآمدهای نفتی 98 درصد کل درآمدهای صادراتی ونزوئلا را تشکیل می‌دهد.

پیش تر برخی از کشورها اقدام به بلوکه کردن حساب‌های ارزی و سپرده‌های طلای ونزوئلا کرده بودند. انگلیس یکی از همین کشورها بوده است که بانک مرکزی آن با تقاضای ونزوئلا برای انتقال ذخایر طلا مخالفت کرد. مقامات آمریکایی در تلاش‌اند تا دارایی‌های ونزوئلا در خارج از این کشور را در اختیار گایدو قرار دهند. ذخایر طلای ونزوئلا در انگلیس، 1.2 میلیارد دلار از کل هشت میلیارد دلار ذخایر این کشور را تشکیل می‌دهد.

آرزا در بخش دیگری از سخنان خود گفت کشورهای غربی پنج میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را به نفع خوان گوایدو، رهبر خود خوانده ونزوئلا مصادره کرده‌اند.

وی افزود: انتظار داریم روسیه نفت بیشتری وارد کند و به روند تولیدات از میدان نفتی مشترک شتاب بخشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها