کد خبر: 291753
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۳:۴۷:۴۹
| |

محمدرضا نجفی نماینده تهران:

ایجاد نارضایتی، پروژه‌ مشترک تمام دشمنان کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بحران سیل اخیر همه شاهد که وفاق ملی و همبستگی بودیم، تاکید کرد : تنها راه مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن وفاق ملی است.

ایجاد نارضایتی، پروژه‌ مشترک تمام دشمنان کشور است
کد خبر: 291753
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۳:۴۷:۴۹

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سیل‌های اخیر کشور درس‌ها و عبرت‌هایی وجود دارد. یک روی سکه این سیل‌ها بلای بی‌سابقه است که جان ده‌ها نفر را گرفت. صدها نفر را زخمی کرد و انسان های زیادی را درگیر بحران کرد. این سیل موجب شد که 40 هزار میلیارد تومان خسارات را شاهد باشیم که یک سوم آن مربوط به تخریب‌های زیرساختی است. در واقع یک فاجعه شبیه جنگ بود.

وی ادامه‌ داد: اما روی دیگر این سکه سیل عبرت انگیز بود. ناگهان تمام ایران یکپارچه شد و همه با همبستگی اولویت خود را از مسائل شخصی به جمعی بدل کردند. میل به امر جمعی در اولویت قرار گرفت. بحران اخیر نشان داد که هیچ گروهی به تنهایی نمی‌تواند یک معضل ملی را حل کند و گره مشکلات فقط با مشارکت عمومی گشوده می‌شود. اگر هم چندی در آن ابتدا به مسائل جناحی پرداختند سریع موضوع شفاف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: بر همگان روشن شد که ساختار مدیریت بحران به شکل مرسوم توان مدیریت بحران را ندارد و باید برای همبستگی ملی ساز و کار ایجاد شود. در صورت مشارکت عمومی و بدون حذف اقشار مردم در هر بحران می‌توان شاهد اعتماد عمومی و مشروعیت سیاسی باشیم. جنگ اقتصادی از سوی آمریکا در حال‌ ورود به مرحله جدیدی است

.

نجفی ادامه داد: آمریکا و متحدانش همچون عربستان خود ناقض موازین حقوق بشری هستند. آنها خود حامی تروریسم هستند، در حالی که در ظاهر در خصوص مسائل تروریستی ابراز نگرانی می‌کنند. ما شاهد عملکرد ائتلاف آنها در فلسطین، بحرین، سوریه و لیبی بوده‌ایم. ایجاد فشار سیاسی به همراه فشار اقتصادی و تشدید تحریم‌ها از سوی آنها در کشور ما فقط یک هدف دارد و آن هم ایجاد آشوب داخلی، فروپاشی ایران و جنگ اقتصادی است.

وی در ‌عین ‌حال خاطر نشان کرد: تنها راه مقابله وفاق ملی و ایجاد همبستگی ملی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت رفع تهدیدات است. تمام اقشار مختلف ایرانیان را به رسمیت بشناسیم. حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهیم، چرا که مشارکت ملی، قدرت ملی را افزایش می‌دهد. قدرت ملی به ما کمک می‌کند. ما باید از تهدید سلایق مختلف دست بر داریم. به مسائلی اشاره می‌کنم که باید نسبت به آن توجه شود. اول، اقدامات اخیر در احضار یک باره برخی از موکلان بنده در تهران. اعلام مبهم بررسی تخلفات فضای مجازی دانشجویان در کمیته‌ انضباطی و برخورد با فعالان مدنی و صنفی حوزه های مختلف.

وی در ادامه گفت‌: همه می دانیم که ایجاد نارضایتی، پروژه‌ مشترک تمام دشمنان کشور ما است. شورای عالی امنیت ملی باید تمهیداتی را در این خصوص بیندیشد تا این گونه موارد تکرار نشود. دوم، از مهم‌ترین اولویت‌ها بازسازی سریع دولت و جایگاه و کارکرد مناسب ستاد اقتصادی است. جنگ اقتصادی ترامپ و شرایط پیش رو سازمان مناسب با شرایط سخت را می طلبد. برای افزایش توان کشور نیازمند تقویت اعتماد عمومی و توسعه همکاری میان همه ارگان‌ها، مبارزه با فساد، رفع موانع کسب و کار هستیم. ما باید همچنین در این مسیر در عمل بحث شایسته سالاری عمل کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها