وزیر صمت:

«بیکار نبودن جوانان» آرزویمان است/ مهمترین وظیفه دولت حفظ تولید و اشتغال موجود است/ حوزه صنعت، معدن و تجارت با حضور ایثارگران تقویت می شود

رضا رحمانی، وزیر صمت عنوان کرد: وظیفه داریم اجازه ندهیم هیچ فرزند شهیدی بیکار بماند، کما اینکه هیچ جوان ایرانی نباید بیکار باشد.

«بیکار نبودن جوانان» آرزویمان است/ مهمترین وظیفه دولت حفظ تولید و اشتغال موجود است/ حوزه صنعت، معدن و تجارت با حضور ایثارگران تقویت می شود
کد خبر: 291808
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۵:۰۳:۳۶

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صمت در مراسم امضای تفاهم نامه بین بنیاد شهید و امورایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 5370 ایثارگر در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 240 شهید و 795 جانباز و 2800 رزمنده در وزارت صمت حضور دارند، ادامه داد: در سال 97 دشمنان قصد داشتند در حوزه تولید خلل ایجاد کنند، اما خدارا شکر بخش خصوصی به میدان آمد و سال 97 را بدون مشکل جدی سپری کردیم، امسال نیز از ابتدای سال سازو کارهای لازم را در نظر گرفتیم که یکی از آنها ستاد تسهیل و رونق تولید است و برنامه ریزی لازم در جهت تامین واحدها انجام دادیم.

وزیر صمت با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما حفظ تولید و اشتغال موجود است، گفت: امسال هم تولید فعلی را مراقبت می کنیم و تلاش می کنیم ظرفیت های جدید را ایجاد کنیم و در همین خصوص در7 محور برنامه هایمان را دنبال می کنیم، اولین مرحله توسعه و تعمیق ساخت داخل است، یعنی چنانچه امکان تولید هر کالایی در داخل وجود داشته باشد، باید در داخل تولید شود. در حوزه صنعت خودرو پتروشیمی و پوشاک اقداماتی را آغاز کردیم همچنین با توجه به اینکه در دنیا از نظر ذخایر معدنی رتبه 10 را داریم باید نهضت و انقلاب معدنی راه بیاندازیم. از دیگر اقدامات ما این است که صادرات را جدی گرفتیم در حوزه بازار کارهای زیربنایی و اساسی را شروع کردیم در حال حاضر برخی مشکلات بازار به زیرساخت‌ها باز می‌گردد و بخشی از آشفتگی مقطعی در بازار به دلیل همین مشکلات زیرساختی است.

وی ادامه داد: طرح های مختلفی را در حوزه های مختلف اجرا می کنیم. وظیفه داریم اجازه ندهیم هیچ فرزند شهیدی بیکار بماند، کما اینکه هیچ جوان ایرانی نباید بیکار باشد. من همیشه گفته‌ام ایجاد یک شغل یک پروژه باید محسوب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی داریم که اگر به طور میانگین دو نفر در آنجا فعال باشند در مجموع 6 میلیون نفر در این حوزه فعالیت می کنند. همچنین در حوزه معدن 2 و نیم میلیون نفر فعال هستند و 33 درصد در حوزه صنعت و معدن فعالند. همچنین در حوزه اشتغال مولد بیش از 64 درصد فعالیت می کنند.

رحمانی با تاکید براینکه جهت گیری اصلی تثبیت و ایجاد اشتغال است، گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت با حضور ایثارگران تقویت می شود. آرزوی ما این است که هیچ جوانی بیکار نباشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها