حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ایران از برجام خارج نمی‌شود/ ایران نباید هیچ‌وقت داوطلب خروج از برجام باشد/ معایب خروج از برجام برای ایران بسیار زیاد است/ روحانی فردا چند دستور در خصوص غنی‌سازی، فناوری هسته‌ای و پروتکل الحاقی خواهد داد

حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: زمانی که ایران خروج از برجام را اعلام کند قطعاً آمریکایی‌ها فضاسازی علیه ایران را آغاز می‌کنند و این دستاورد و آورده‌ای برای ایران ندارد. ایران در شرایط کنونی و با حضور در برجام هم می‌تواند غنی‌سازی کند، آب سنگین راه بیندازد، سانتریفیوژ نصب کند و به پروتکل الحاقی عمل نکند.

ایران از برجام خارج نمی‌شود/ ایران نباید هیچ‌وقت داوطلب خروج از برجام باشد/ معایب خروج از برجام برای ایران بسیار زیاد است/ روحانی فردا چند دستور در خصوص غنی‌سازی، فناوری هسته‌ای و پروتکل الحاقی خواهد داد
کد خبر: 291817
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در پاسخ به اینکه «آیا ایران از برجام خارج می‌شود»، گفت: ایران از برجام خارج نمی‌شود. ایران هیچ‌وقت نباید داوطلب خروج از برجام باشد. ما نباید برجام را می‌پذیرفتیم، اما حالا که چوب را خورده‌ایم نباید از برجام خارج شویم، در این شرایط تمامی کاسه و کوزه‌ها بر سر ایران شکسته می‌شود.

او ادامه داد: ما باید برجام را کان لم‌یکن تلقی کنیم، اما به کار خودمان ادامه دهیم و مسیر خودمان را طی کنیم. بنابراین به هیچ وجه نباید طرح خروج از برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شود. حتی اگر تمامی کشورهای 5+1 هم بگویند که ما از برجام خارج شده‌ایم، ایران باید سکوت کند و کار خود را ادامه دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معایب خروج از برجام برای ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: زمانی که ایران خروج از برجام را اعلام کند قطعاً آمریکایی‌ها فضاسازی علیه ایران را آغاز می‌کنند و دستاورد و آورده‌ای برای ایران ندارد. ایران در شرایط کنونی و با حضور در برجام هم می‌تواند غنی‌سازی کند، آب سنگین راه بیندازد، سانتریفیوژ نصب کند و به پروتکل الحاقی عمل نکند. این موارد نیازی به خروج از برجام ندارد.

نقوی حسینی در خصوص تصمیم ایران که فردا از سوی رئیس‌جمهور اعلام می‌شود، گفت: احتمالاً آقای روحانی فردا چند فرمان در خصوص غنی‌سازی، فناوری هسته‌ای و پروتکل الحاقی خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها