کد خبر: 291881
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

توافق پاریس و بغداد در مورد نگهداری از تروریست‌ها

دولت فرانسه موفق شد بغداد را متقاعد کند در مقابل دریافت کمک‌های نقدی و نظامی، اعضای فرانسوی‌تبار گروه تروریستی داعش را، که در عراق زندانی هستند، در همین کشور نگه دارد.

توافق پاریس و بغداد در مورد نگهداری از تروریست‌ها
کد خبر: 291881
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت فرانسه موفق شد بغداد را متقاعد کند در مقابل دریافت کمک‌های نقدی و نظامی اعضای فرانسوی‌تبار گروه تروریستی داعش را، که در عراق زندانی هستند، در همین کشور نگه دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، شبکه اطلاع‌رسانی عراقی «رووداو» طی گزارشی در این‌باره خبر داد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی خانواده این تروریست‌ها و حتی تقدیم دادخواست به دادگاه اروپا، ماکرون موفق شد عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، را متقاعد کند که این تروریست‌ها همچنان در عراق نگهداری شوند.

بر اساس توافقی که این پایگاه عراقی بخش‌هایی از آن را افشا کرد، فرانسه متعهد می‌شود در مقابل موافقت عراق با نگهداری از زندانیان فرانسوی‌تبار گروه داعش در زندان‌های این کشور و باقی ماندن خانواده آنها در عراق، کمک‌های نظامی و سیاسی به دولت عراق تقدیم کند.

به اعتقاد کارشناسان، در صورتی که این توافق عملیاتی شود تروریست‌های فرانسوی‌تبار عضو داعش دیگر هرگز خاک فرانسه را نخواهند دید، زیرا اکثر آنها در دادگاه‌های عراق محکوم به اعدام خواهند شد و حکم‌شان نیز در همین کشور اجرا می‌شود.

گفتنی است فرانسه تنها با بازگشت فرزندان فرانسوی‌تبار داعشی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌ و خانواده خود را از دست داده‌اند موافقت کرده است، در حالی که فرزندان بالغ اجازه بازگشت به خاک فرانسه را نخواهند داشت.

در همین راستا، روزنامه تایمز چندی پیش خبر داده بود دولت عراق برای نگهداری از زندانیان غربی‌تبار گروه داعش در زندان‌ها 1.8 میلیارد دلار خواسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها