عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاح ساختار بودجه بلاتکلیف است/ جبران خسارات سیل با منابع بودجه/ جلسات سران قوا جای قانون‌گذاری نیست

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جلسات سران قوا جای قانون گذاری نیست و هماهنگی‌ها در آنجا صورت می‌گیرد، عنوان کرد:‌ دولت هنوز جزئیات اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه نکرده است.

اصلاح ساختار بودجه بلاتکلیف است/ جبران خسارات سیل با منابع بودجه/ جلسات سران قوا جای قانون‌گذاری نیست
کد خبر: 291973
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۰:۰۵:۴۶

اعتمادآنلاین| علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره وضعیت اقتصادی کشور گفت: شاهد نوعی نابسامانی در اوضاع کشور هستیم که نشان از عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت است مثلا در بحث خصوصی سازی از سوی زیر اقتصاد بررسی ‌های صورت گرفته اما اقدامی انجام نشده است.

رئیس جمهور برای حضور در جلسات وقت ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: اکنون نمی‌دانیم فرمانده اقتصادی در دولت کیست. مقام معظم رهبری فرمودند مدیریت و مسئولیت برعهده رئیس‌جمهور است. با توجه به اینکه رئیس‌جمهور چهره‌ای بود که نشان داده وقت زیادی در این حوزه‌ها نمی‌گذارد. بسیاری از جلسات بدون حضور آقای رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. اصولا ایشان وقت کمی برای جلسات و شوراهای تخصصی در دولت می‌گذارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولیت جلسات به معاون اول واگذار شد که آن هم متاسفانه سال گذشته عملکرد بسیار نامناسب و ایرادهای فاحش داشت. مثل ارز جهانگیری که به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد و بعدا هم خود مسئولان دولت در اشتباه بودن این سیاست اذعان و اعتراف کردند و عملا این امکان برای فرماندهی اقتصادی دولت از جهانگیری سلب شده است.

فرمانده اقتصادی دولت کیست؟

وی تاکید کرد:‌ کسانی غیر از معاون اول نقش اصلی را در تعیین سیاست‌ها و رویکرد دولت دارند همه این موارد باعث شده پیام و رویکرد واحدی از فرماندهی واحد شنیده و دیده نمی‌شود. بحث نبود سخنگو مزید بر علت است و بیش از 10ماه است دولت سخنگو ندارد. در مجموع با این شرایط خیلی نمی‌توان امیدی داشت که از دولت آبی گرم شود.

به گفته کریمی، در عین حال در سطح مجلس حمایت‌ها وجود دارد و وظیفه خود می‌دانیم از دولت به عنوان نهاد اداره‌کننده کشور حمایت کنیم اما این انتظار از دولت می‌رود به عنوان کسی که در خط مقدم اجرایی قرار دارد بیشتر از همه در صحنه حضور فعال داشته باشد و ظرفیت مجلس به خوبی برای پیشبرد اهداف استفاده کنند اما متاسفانه کرختی، کندی در اتخاذ تصمیمات به موقع و تصمیمات جسورانه و اثرگذار مشاهده می‌شود.

اصلاح ساختار بودجه بلاتکلیف است

وی در مورد اصلاح ساختار بودجه گفت: متاسفانه علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وضعیت اصلاح ساختار بودجه مشخص شود اما خبری از این موضوع نیست. متاسفانه هیچ طرح و پیشنهادی به سمت مجلس ارائه نشده است. چارچوب تصمیم‌گیری سران قوا مشخص است آنچه به عنوان قانون باید اعمال شود قطعا باید در مجلس انعکاس داشته باشد و در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند.

جلسات سران قوای جای تصویب قانون نیست

این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ جلسات سران قوا برای ایجاد هماهنگی و پیشبرد امور بوده و نه تصویب قانون. اگر اصلاح ساختاری موکول به اصلاح قانون باشد باید در مجلس بررسی شود. ضمن آنکه اگر مواردی در جلسات سران انعکاس پیدا می کند از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی مشورت و همفکری گرفته شود تا تعامل‌ها تقویت شود.

جبران خسارات سیل با منابع بودجه

کریمی ادامه داد: در رابطه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت سیل نیز قرار شد که از ظرفیت‌های موجود بودجه استفاده شود و پس از آن اگر کمبودی وجود داشت سراغ منابع صندوق بروند. فعلا خبری از برداشت منابع صندوق توسعه ملی نیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها