مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

مردم مصرف آب و برق را مدیریت کنند

داود فرخزاد، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در واکنش به افزایش ناگهانی مصرف برق در روز های گذشته، استفاده بیش از حد مردم از وسایل سرمایشی را عامل آن دانست و خواستار رعایت مدیریت مصرف آب و برق شد.

مردم مصرف آب و برق را مدیریت کنند
کد خبر: 292017
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۰:۵۰:۰۷

اعتمادآنلاین| داود فرخزاد، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مردم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که با وجود پر شدن مخازن سد ها، اما نیروگاه های آبی، بخشی از تامین کننده های برق محسوب می شوند.

مصرف برق در روز های گذشته به شدت افزایش یافته، به گونه ای که میزان مصرف برق کشور در شانزدهمین روز اردیبهشت به 40 هزار و 325 مگاوات ساعت در زمان اوج مصرف افزایش یافت در حالی که پارسال در همین بازه زمانی 39 هزار و 28 مگاوات ساعت برق مصرف شده بود.


وی افزود: امروز از حدود 80 هزارمگاوات برق تولیدی، 12 هزار مگاوات نیروگاه ها آبی است، بنابراین مدیریت مصرف همچنان ضرورت دارد.


به اعتقاد فرخزاد، بارندگی های خوب امسال مردم را در باره لزوم رعایت مدیریت مصرف دچار اشتباه کرده است.


مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: انتظار می رود مردم همچنان مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا در تابستان با مشکل برق روبرو نشویم .


به گفته وی، افزایش آب در پشت سد ها نباید منجر به این برداشت شود که می توان به هر میزانی آب مصرف کرد.


رضا اردکانیان وزیر نیرو به تازگی گفته بود، اقداماتی از سوی وزارت نیرو برای تامین برق در سال 98 انجام شده و مردم نیز باید با مدیریت مصرف در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.


به گفته وی، مدیریت مصرف اقدامی جمعی است که نیازمند مشارکت آحاد مردم و در این میان نقش رسانه‌های جمعی در الگوسازی اهمیت ویژه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها