بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی:

نگرانی در خصوص ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که مسئولیت حفظ امنیت دریایی خلیج فارس بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، نیروهای آمریکایی برای ورود به این منطقه باید از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند.

نگرانی در خصوص ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس وجود ندارد
کد خبر: 292044
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۱:۱۲:۰۴

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی ، در خصوص ورود ناو آمریکایی به آب‌های خلیج فارس، اظهار داشت: حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز نظامیان آمریکایی در آب‌های منطقه حضور داشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: از آنجایی که مسئولیت حفظ امنیت دریایی خلیج فارس بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، نیروهای آمریکایی برای ورود به این منطقه باید از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند.

وی افزود: ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس اهمیتی ندارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

لازم به ذکر است که حضور ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس مسبوق به سابقه است و در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی نیروهای آمریکایی برای کمک به رژیم بعث در آب‌های خلیج فارس حضور یافتند.

در مقطعی از جنگ تحمیلی، به‌دلیل موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در نبردهای زمینی با ارتش عراق، صدام برای کاهش توان نظامی ایران تلاش کرد تا جنگ دریایی و جنگ نفتکش‌‌ها را آغاز کند و از همان زمان آمریکایی‌ها برای کمک به عراق در منطقه حضور داشتند و کاری از پیش نبردند.

چندی پیش تصاویری از رصد ناوگروه تروریست‌های آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه ثبت شد که دارای ویژگی‌های خاصی نسبت به تصاویری بود که تاکنون از رصد این شناورها منتشر شده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها