کد خبر: 292154
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۴۱:۴۴
| |

وزیر اتحاد کره‌جنوبی برای اولین بار به کره‌شمالی سفر کرد

وزیر اتحاد دو کره برای اولین بار به دفتر روابط دو کره واقع در کره‌شمالی سفر کرد.

وزیر اتحاد کره‌جنوبی برای اولین بار به کره‌شمالی سفر کرد
کد خبر: 292154
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۴۱:۴۴

اعتمادآنلاین| «کیم یون چول» وزیر اتحاد (دو کره) برای اولین بار به کره‌شمالی سفر کرد تا مجدداً بر تعهد سئول به توافق‌های دوجانبه تأکید کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کیم یون چول که ماه گذشته به وزارت اتحاد دولت کره‌جنوبی منسوب شد، امروز وارد دفتر روابط دوکره در شهر مرزی «کیسونگ» شد. این دفتر سال گذشته در پی توافقی میان دو کره تأسیس شد.

کیم یون چول در بازگشت از این سفر در جمع خبرنگاران گفت: «از آن‌ها (کارمندان دارای ملیت کره‌شمالی در این دفتر) خواستم در راستای عادی سازی فعالیت دفتر روابط تلاش کنند».

وی افزود: «طرف کره‌شمالی دیدگاه مشترکی با ما دارند و بیان می‌دارند که اشتیاقی قوی در عملی کردن بیانیه‌های مشترک شمال-جنوب دارند».

او گفت در این ملاقات چند ساعته بحثی درباره کمک غذایی به کره‌شمالی پیش نیامد اما وزارت اتحاد دوکره بحث‌هایی را در این زمینه در داخل کشور آغاز خواهد کرد.

سفر کیم یون چول به کره‌شمالی تنها چند روز پس از آزمایش چند موشک کوتاه‌برد توسط پیونگ‌یانگ صورت گرفت.

این اولین آزمایش موشکی کره‌شمالی از زمان برهم خوردن مذاکرات این کشور با آمریکا بر سر خلع‌سلاح اتمی شبه‌ جزیره‌ کره بود.

پس از این اقدام کره‌شمالی، سئول و واشنگتن هردو اذعان داشتند که هم‌چنان علاقه‌مند به ادامه گفت‌وگوها با پیونگ‌یانگ هستند.

ترامپ روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با همتای خود در کره‌جنوبی گفت مایل است به کره‌شمالی کمک‌ غذایی برساند. او این اقدام را «عملی مثبت و در زمانی مناسب» دانست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها