کد خبر: 292169
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۵۹:۰۶
| |

پیامک تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس درباره سخت بودن شغل خبرنگاری

نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به نامه وزیر کار در مورد سختی شغل خبرنگاران گفت: روز گذشته روابط عمومی تأمین اجتماعی در پیامکی به همه نمایندگان مجلس اعلام کرد که شغل خبرنگاری، سخت و زیان‌آور است. بنابراین این موضوع نیازمند پیگیری است چون این نامه را خود وزیر امضا کرده است.

پیامک تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس درباره سخت بودن شغل خبرنگاری
کد خبر: 292169
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۵۹:۰۶

اعتمادآنلاین| جلال محمودزاد با بیان اینکه «شغل خبرنگاری واقعاً شغل سختی است» گفت: خبرنگاران در مخاطرات مختلف مثل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و… حضور دارند. آنها قبل از مسئولین و دستگاه‌های مرتبط در محل وقوع این حوادث حاضر شده و همیشه در معرض خطر هستند.

محمودزاده با اشاره به تذکر شفاهی خود در این مورد گفت: در اواخر سال گذشته تذکری به وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی دادم که چرا شغل خبرنگاری را جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌کنند. آنها هم به استناد مصوبات هیئت وزیران پاسخی دادند و گفتند که خبرنگاری جزء شغل‌های سخت و زیان آور محسوب می‌شود و باید برای آنها در استان و مراکز شهرستان‌ها پرونده مخصوص تشکیل شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: نتیجه این پیگیری این است که خبرنگار با 20 سال سابقه بازنشست شده و تأمین اجتماعی موظف می‌شود که به آنها حقوق پرداخت کند. این اتفاق فرصت خوبی است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در این پروسه قرار بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه «سختی شغل خبرنگاران به اندازه سختی شغل کارگران معادن، ذوب آهن و… است» گفت: لازمه عملیاتی شدن این موضوع این است خبرنگاران برابر نامه وزیر این موضوع را پیگیری کنند. روز گذشته از طرف روابط عمومی تأمین اجتماعی به تک تک نمایندگان مجلس پیامک داده شد که شغل خبرنگاری جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود. ان‌شاءاالله که برای خبرنگاران تشکیل پرونده داده و هر چه سریع‌تر مراحل قانونی این موضوع پیگیری شود.

در بخشی از نامه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمده است: «بدیهی است در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه‌های کمیته‌های استانی بررسی مشاغل سخت و زیان آور سراسر کشور، مراتب توسط کمیته‌های استانی مورد تطبیق و امعان نظر قرار خواهد گرفت و در صورت احراز سوابق بازنشستگی، مستمری آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی برقرار می‌شود.».

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها