حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اسلامی:

آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی در خلیج‌فارس مانور به راه انداختند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی مانورهایی را در خلیج‌فارس به راه انداختند.

آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی در خلیج‌فارس مانور به راه انداختند
کد خبر: 292236
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۶:۵۳:۱۱

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اسلامی با یادآوری اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه، بیان کرد: آمریکایی‌ها سیاست قدیمی را دنبال می‌کنند که جان‌بولتون نماینده این سیاست است.

آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی مانورهایی را در خلیج فارس به راه انداختند

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعید به نظر می‌رسید که آمریکایی‌ها بعد از سلسله شکست‌هایی که 6 تریلیون دلار هزینه از سال های 2001 تا 2011 برای آنها دیگر چنین ادعایی را مطرح کنند.

وی افزود: یک ناو آمریکایی در قسمتی از دریای چین به مقابله با توان اقتصادی چین پرداخته و در طرف دیگر به خلیج فارس می‌آید و ادعایی را مطرح می کند، در واقع آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی این مانورها را شکل می‌دهند.

ایران فعلا به دنبال محاصره ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نیست

فلاحت‌پیشه معتقد است: مقرات بین المللی از جمله امنیت خلیج فارس برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، کاری که ایران در سوریه انجام داد و نخواست روند با ثبات تحولات سوریه شکل منفی به خود گیرد را هم می‌تواند در مقابل امریکا به کار ببنندد، لذا سیاست جمهوری اسلامی واحد و مشخص است.

رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر شرایط جنگ با آمریکا هم ایجاد شود، قطعا ناوهای آمریکایی در خلیج فارس در محاصره ایران قرار می گیرد اما این موضوع فعلا در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها