کد خبر: 292386
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۵:۳۲:۲۰
| |

در واکنش به اقدام تهران صورت گرفت؛

موضع‌گیری «موگرینی» درباره تصمیم برجامی ایران

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به موضع‌گیری درباره تصمیم برجامی ایران پرداخت.

موضع‌گیری «موگرینی» درباره تصمیم برجامی ایران
کد خبر: 292386
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۵:۳۲:۲۰

اعتمادآنلاین| فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در واکنش به موضع گیری برجامیِ دیروز تهران که به دلیل ادامه اقدامات خصمانه دولت کشورش به انجام رسید، گفت: ممکن است بیانیه مشترک ما همراه با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان را دیده باشید؛ من شخصاً نگرانی زیادی در این باره دارم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از ورود به محل نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رومانی به خبرنگاران گفت: ما دقیقاً به اجرای کامل برجام متعهد هستیم. این توافق موضوع امنیت ما و برای همه جهان را در بر دارد.

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در (اقدامات) عدم اشاعه، همچنان برای ما در اولویت است. ایران تا کنون به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است. اتحادیه اروپا به رصد اجرای برجام توسط ایران ادامه داده و پایبندی ایران را نیز به تعهداتش ذیل توافق هسته ای از طریق ارزیابی های ادامه دار آژانس به نظاره می نشینیم. پس امیدوارم که تعهد صددرصدی ما به حفظ این توافق، به بقای آن در آینده کمک کند.

گفتنی است، دیروز و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها