با شدت یافتن تنش بین آمریکا و ایران؛

شینهوا: با ایران فقط باید تعامل کرد

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، در تحلیلی با اشاره به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد نیاز ایران رویارویی نیست بلکه با این کشور فقط باید از در تعامل وارد شد.

شینهوا: با ایران فقط باید تعامل کرد
کد خبر: 292417
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۹:۱۳:۵۴

اعتمادآنلاین| شینهوا روز پنجشنبه نوشت: یک سال پس از فشارهای بی امان آمریکا بر تهران و خروج واشنگتن از برجام، ایران نیز اقداماتی مقابله جویانه و در چارچوب توافق هسته ای انجام داد که نشان می دهد با تهران نباید از مسیر رویارویی وارد عمل شد.


گزارش با اشاره به تحریم های همه جانبه آمریکا علیه ایران و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران و اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به منطقه آورده است: این راهبردها نتیجه ای جز تشدید خصومت میان دو کشور نداشته است.


شینهوا می نویسد جامعه بین المللی نیز به راهبردهای مصالحه جویانه اعتقاد دارد تحریم ها نتیجه نمی دهد آنچه ضرورت دارد اینکه رویارویی با ایران کنار گذاشته شود و برعکس ایران به مسیر گفت و گو جذب شود و راه تعامل با تهران باز باشد.


گزارش تاکید می کند که در طول تاریخ از ابزار دیپلماسی نه برای امتیاز دادن به طرف دیگر بلکه برای گفت و گو و حل مسایل و اختلافات به اشکال صلح آمیز استفاده شده است و برای ایران نیز باید همین مسیر طی شود.


شینهوا تصریح کرد: آمریکا باید بداند آنچه فشار حداکثری می نامد لزوما باعث تسلیم طرف مقابل و زانو زدن یک کشور دیگر در برابر آمریکا نخواهد شد بلکه می تواند باعث بروز نتایج بسیار مخرب و شاید تشدید خطر رویارویی بشود و اوضاع را از کنترل خارج کند.


خبرگزاری رسمی چین در تحلیل خود اضافه می کند که آمریکا بجای افزودن بر تحریم های ایران باید به میز مذاکرات برگردد به برجام احترام بگذارد تندروها باید به توافق هسته ای عمل کنند و قبل از اینکه دیر شود راه تعامل با ایران را در پیش گیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها