کد خبر: 292422
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۹:۳۰:۴۳
| |

آیت الله سبحانی:

برخی در کشور به دنبال ترویج ادیانی غیر از اسلام هستند

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان عنوان کرد: برخی افراد در کشور به اشتباه ورود اسلام را ناشی از حمله اعراب می‌دانند و به دنبال ترویج ادیان دیگر از جمله زرتشت هستند.

برخی در کشور به دنبال ترویج ادیانی غیر از اسلام هستند
کد خبر: 292422
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۱۹:۳۰:۴۳

اعتمادآنلاین| آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به توانایی حضور در جهاد، گفت: در جهاد داشتن امکانات امری ضروری است و جهاد زمانی معنا می‌یابد که مردم کفر را کنار گذاشته و به سمت اسلام حرکت کنند.

وی از محکومیت بت‌پرستی در دین اسلام سخن گفت و افزود: بت پرستی موجب می‌شود که انسان به پایین تنزل پیدا کرده و بر خاک و حیوان سجده کند که این برخلاف شأن و مقام انسان است.

این استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: اسلام با ورود به ایران مردم را از پستی و خواری نجات داد اما متأسفانه در کشور برخی ورود اسلام را ناشی از حمله اعراب می‌دانند و به دنبال ترویج ادیان دیگر از جمله زرتشت در این کشور هستند.

وی با بیان اینکه اسلام به دنبال خارج کردن انسان از گمراهی است، افزود: با آمدن اسلام، انسان از ذلت بت پرستی نجات داده شد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: اسلام به کافران فرصتی داد تا از شرک خارج شده و به سوی خوشبختی و سعادت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ایمان بر اساس اجبار نیست، افزود: پیامبران الهی جهاد کردند تا مردم بتوانند پیام‌های خداوند را دریافت کرده و راه سعادت را بپیمایند.

این مرجع تقلید بیان کرد: مسلمانان با پرداخت خمس و زکات چند برابر سایر ادیان الهی مالیات می‌پردازند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها