ژنرال حفتر با ژنرال السیسی دیدار کرد

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی پنجشنبه وارد مصر شد و با ژنرال السیسی، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

ژنرال حفتر با ژنرال السیسی دیدار کرد
کد خبر: 292432
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۲۰:۱۳:۳۲

اعتمادآنلاین| ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی در قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

رسانه‌های مصر امروز پنجشنبه 19 اردیبهشت گزارش دادند که حفتر در کاخ ریاست جمهوری مصر (الاتحادیه) مورد استقبال رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

ژنرال حفتر در این دیدار، عبدالفتاح السیسی را در جریان آخرین تحولات لیبی قرار گذاشته است. شبکه «دی‌ام‌.سی» مصر به نقل از کاخ ریاست جمهوری مصر گزارش داد که السیسی طی دیدار امروز از آنچه که «تلاش‌های ژنرال حفتر برای مقابله با تروریسم و گروه‌های مسلح و شبه نظامی» خوانده می‌شود، حمایت می‌کند.

ژنرال خلیفه حفتر نیز به نوبه خود از تلاش‌های مصر در راستای «مبارزه با تروریسم و حمایت از راه حل های مسالمت‌آمیز بحران‌های عربی و تثبیت مؤسسات دولتی» تقدیر و تشکر کرد.

دولت مصر به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی از حامیان ژنرال حفتر و عملیات‌ها ینظامی او برای تصرف پایتخت لیبی است.

حفتر که از فرماندهان سابق ارتش لیبی است، 15 فروردین بعد از سال‌ها جنگ در لیبی، فرمان تصرف شهر طرابلس را که پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» است، صادر کرد.

به رغم ابراز نگرانی سازمان ملل و برخی کشورهای غربی از این عملیات، حفتر در سایه چراغ سبز برخی قدرت‌های منطقه‌ای و اروپایی و آمریکا عملیات برای تصرف طرابلس را آغاز کرد ولی با مقاومت سرسخت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

دولت وفاق ملی لیبی بر اساس توافق «الصخیرات» و با حمایت آمریکا و اروپا در 17 دسامبر 2015 در منطقه الصخیرات مغرب تشکیل شد. مطابق این توافق، نیروها و احزاب سیاسی لیبی از جمله ژنرال حفتر، بر سر تشکیل دولت وفاق ملی لیبی به توافق رسیدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها