پلیس هشدار داد:

پلاک خودرو را بعد از فروش تعویض نکنید

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی با پلاک مالک خودرویی که به فرد دیگری فروخته شده است، تخلف محسوب می شود و مشمول 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

پلاک خودرو را بعد از فروش تعویض نکنید
کد خبر: 292536
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ تعویض پلاک خودرو در ایران به معنی فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید برای وسایط نقلیه است. درایران تعویض پلاک وسایل نقلیه در هنگام معامله امری ضروری است.

به گفته سرهنگ علی اصغر مهری روز از معایب عدم تعویض پلاک خودرو برای خریدار این است که ممکن است خودروی خریداری شده در اصالت ارکان یا اصالت اسناد مشکل داشته یا دستور قضایی یا خلافی بالای یک میلیون تومان داشته باشد. این مسائل مشکلاتی را برای خریدار خودرو به وجود می آورد که ممکن است خریدار از آن اطلاع نداشته باشد.

سرهنگ مهری اظهار داشت: در صورتی که خریدار خودرو نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام نکرده باشد، مشمول جریمه 50 هزار تومانی می شود و در صورتی که خودرو دارای اشکالات مطرح شده باشد نیز خریدار بار دیگر دچار مشکل می شود و باید نسبت به رفع این مسائل اقدام کند.

سرهنگ مهرى درباره ى میزان خلافی ها اعلام کرد: تجارب سال گذشته حکایت از آن دارد که خودروی برخی رانندگان در مواقع سفر به دلایل مختلفی از جمله داشتن دستورات قضایی و خلافی بالای یک میلیون تومان مستلزم توقیف یا نداشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر ضمن اعمال قانون به توقفگاه منتقل شده است. در برخی موارد نیز خودروها به دلیل رانندگی بدون گواهی نامه مجاز و داشتن بیش از 30 نمره منفی در گواهی نامه که مستلزم ضبط است یا وجود احکام قضایی منبی بر محرومیت از رانندگی با اعمال قانون و ممانعت از رانندگی مواجه شده اند.

وی تاکید کرد: مبلغ جریمه مندرج در پلاک های وسایل نقلیه با مراجعه در سایت 120 امکان پذیر است و رانندگان می توانند به صورت اختیاری و موردی برخی از مبالغ را پرداخت کنند. بر این اساس با پرداخت بخشی از این جریمه ها، افرادی که یک میلیون جریمه دارند، مبالغ جریمه آنها کاهش یافته و دستور توقیف لغو می شود اما برای پرداخت بیش از یک میلیون تومان باید به مراکز اجرائیات مراجعه کنند تا دستور توقیف خودروی آنها حذف شود.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها