کد خبر: 292541
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۴۳:۴۲
| |

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار:

عدم حضور روحانی در ستاد مبارزه با قاچاق ریختن بار بر سر مردم است/ باید مبادی ورود به قاچاق کالا کنترل شود

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات ستاد، ریختن بار بر سر مردم است و باعث می‌شود که مردم درگیر موضوع قاچاق کالا شوند.

عدم حضور روحانی در ستاد مبارزه با قاچاق ریختن بار بر سر مردم است/ باید مبادی ورود به قاچاق کالا کنترل شود
کد خبر: 292541
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۴۳:۴۲

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار ضمن اشاره به اهمیت مقوله مبارزه با قاچاق با توجه به شرایط کشور بیان کرد: البته مبارزه با قاچاق کاری بسیار منطقی و درست است اما مشروط بر اینکه مکانیزم خود را داشته باشد. اینکه ما بخواهیم عملکرد بد برخی مسئولین و در نتیجه آن خساراتی که به دولت وارد می‌شود را به منزله مبارزه با قاچاق بگذاریم، غلط است. مدل مبارزه با قاچاق توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا غلط است و باید مبادی ورود به قاچاق کالا کنترل شود. کالایی که وارد کشور شده است، قاچاق نیست.

وی افزود: برخی کالاها سریالی دارند که می‌توان از روی آنها شناسایی کرد؛ البته برخی کالاها به کار بردن نام «قاچاق» برای آنها مضحک است چون آنقدر حجیم هستند که طبیعتاً ممکن نیست به شکل قاچاقی وارد کشور شوند. در کل تلقی دولت از مبارزه با قاچاق، غلط است.

کریمی اصفهانی ضمن اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور اگر مشکل و اعتراضی به نحوه مبارزه با قاچاق یا موارد دیگر مطرح شده در ستاد دارد، باید درباره آنها به شکل منطقی بحث کند و عدم حضور وی، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ این موضوع برای دولت مضر است. اگر حرکت خلافی انجام می‌گیرد، باید رئیس جمهور با صراحت با مردم صحبت کند.

وی تصریح کرد: ما نگرانیم که مبارزه با قاچاق به این تبدیل شود که افرادی که کالایی را به شکل کلان وارد کشور می‌کنند، با آنها برخورد صورت نگیرد و تنها در ستاد، نامی از مبارزه با قاچاق باقی بماند.

رئیس سابق اتاق اصناف کشور تأکید کرد: عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا، غلط و نادرست است. اگر هر کاری در ستاد مبارزه با قاچاق انجام می‌گیرد، باید زیر نظر دولت باشد. عدم حضور رئیس جمهور، کار خلافی است. مردم از رئیس‌جمهور منتخبشان انتظار دارند تا موضوعی به این مهمی که ضربه شدیدی به تولید کشور می‌زند، شخصاً ورود داشته باشند.

وی همچنین گفت: آقای رئیس‌جمهور با عدم حضور در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا، به جای حل مشکل، به پاک کردن صورت مسئله اقدام کرده است. من معتقدم عدم حضور آقای روحانی در این جلسات که بسیار برای اقتصاد کشور مفید است، یک امتیاز منفی برای دولت وی خواهد بود.

کریمی اصفهانی ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد یا کسانی قاچاق را انجام می‌دهند که دولت نمی‌تواند با آنها برخورد کند، به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند؛ البته کسی که این‌قدر کم‌جرأت است، چطور می‌توان به او تلقی رئیس‌جمهور را داشت؟ عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات ستاد، ریختن بار بر سر مردم است و باعث می‌شود که مردم درگیر موضوع قاچاق کالا شوند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها