نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خبر داد:

کمک حدود 150 میلیارد تومانب مردم به سیل‌زده‌ها

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در راه خدا خدمتگزار انسان ها است و در سیل اخیر، مردم ایران نزدیک 150 میلیارد تومان فقط از طریق این جمعیت به آسیب دیدگان کمک کردند.

کمک حدود 150 میلیارد تومانب مردم به سیل‌زده‌ها
کد خبر: 292597
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۲۹:۵۵

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین معزی» در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران به 18 اردیبهشت، روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ اشاره کردو افزود: هلال احمر یک موسسه، جمعیت و سازمانی است که همواره در خدمت مردم بوده چون از مردم و برای مردم است.


وی ادامه داد: هلال احمر دستی توانمند میان دست های نیازمندان است تا در حوادث و مشکلات یاری رسان مردم آسیب دیده باشد و بتواند به آنها خدمت کند؛ به تعبیری در عین حال که کرامت، عزت و احترام انسان های آسیب دیده را حفظ می کند از رنج و دردی که در جریان وقوع حوادث و سوانح نصیب آنها شده است، بکاهد و تسکین بخش باشد.


نماینده ولی فقیه در هلال احمر اظهار داشت: این جمعیت تلاش دارد سلامتی را در جامعه گسترش دهد و همواره صلح و صفا، برادری و اخوت را پایدار کند و اینها اهداف بلند مدت سازمان هلال احمر است.


وی اضافه کرد: 97 سال است که هلال احمر در تمام حوادثی که پدید آمده، در خدمت مردم است. همواره شاهد بودیم که پرچم نخست در حوادث، هلال احمر است که مردم با حضور امدادگران، روحیه و آرامش خاطر می یابند.


معزی خاطرنشان کرد: ایران کشوری پر آسیب است و از چهل و چند حادثه در جهان، سی و چند حادثه در کشور ما رخ می دهد. امسال سیل مهیبی را تجربه کردیم و سال قبل زلزله کرمانشاه رخ داد و سال های پیش از آن هم همواره حوادث و سوانح متعدد پیش آمده است.


وی یادآور شد: آیین اسلام دین خدمت گزاری و اجتماعی است و مومنان خدمتکار یکدیگر و نه خدمتگزار هستند و این یک شعار نیست بلکه حقیقت است.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین اظهارداشت: مسلمان صبح که از خواب برمی خیزد باید در اندیشه این باشد که چطور به درد دیگران برسد و داوطلبان هلال احمر کارمند نیستند بلکه داوطلبانه به خدمت مردم می شتابند.


معزی بر لزوم گسترش فرهنگ خدمت رسانی تاکید کرد و گفت: کسی که برای مردم کوشش می کند و رضای خدا را در نظر دارد و برای صلاح جامعه حرکت کند، مانند این است که هزار سال خدا را عبادت کرده است.


وی تصریح کرد: دست احسان مردم در ماه مبارک رمضان برای نیکی به هموطنانی که در جریان آسیب سیل افسره شده اند می تواند به آنان امید دهد و رنج درون آنها را برطرف کند.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد: مردم ایران توفیق داشته باشند به براداران و خواهران ایمانی و آسیب دیدگان در سراسر جهان خدمت کنند، هماهنگونه که به آسیب دیدگانی که بر اثر ظلم ظالمان در یمن رنج می بینند، همواره مردم ایران شتافتند و هلال احمر نیز در این زمینه پیشتاز بود.


نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها