کد خبر: 292709
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۶:۱۷:۱۵
| |

بوشهر تا فردا میزبان گرد‌ و خاک است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا فردا با افزایش ناگهانی سرعت وزش باد برای برخی از نقاط این استان بروز پدیده گرد و خاک پیش بینی می شود.

بوشهر تا فردا میزبان گرد‌ و خاک است
کد خبر: 292709
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۶:۱۷:۱۵

اعتمادآنلاین| پیام مساعدی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج کوتاه ناپایدار از جو استان و در پی آن ایجاد شرایط ناپایدار موقت جوی و گاهی ناپایداری های محلی و همرفتی در برخی ساعات روز است.


وی بیان کرد: با این شرایط امروز تا فردا در برخی ساعت های روز علاوه بر افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق، افزایش موقت ارتفاع موج دریا نیز پیش بینی می شود.


مساعدی ادامه داد: همچنین طی روزهای شنبه تا اواسط هفته آینده به واسطه وزش باد به طور نسبی شدید شمال غربی سواحل استان بویژه سواحل جنوبی به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.


وی اظهار کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری و در برخی ساعت ها همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک در برخی نقاط با احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.


مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری و وزش تندباد بر روی سواحل و دریا گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.


وی افزود: جهت وزش باد فردا شمال غربی با سرعت 14 تا 38 و روی دریا گاهی تا 44 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مساعدی بیان کرد: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 60 تا 120 سانتیمتر و در هنگام تندباد گاهی بیش از 150 سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان بتدریج 90 تا 150 سانتیمتر پیش بینی می شود.


وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا 01:45 دقیقه بامداد، جزر اول ساعت 05:06 بامداد، مد دوم ساعت 12:08 و جزر دوم دریا ساعت 20:13 خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها